Fredag

Det blev en stressig tur till stallet idag på eftermiddagen. Jag var hemma till ca 14 för att fixa med annat som måste fixas inför flyttet och jag ska jobba i kväll så jag hade 2 timmar på mig att rida och smörja in Guffi ordentligt.

När jag kom upp till stallet kom precis Moa och Siv så jag frågade Moa om hon ville rida ut med mig, måste ju passa på att rida med alla innan jag flyttar. Så vi skynda oss ner till hästarna, letade lite snabbt efter Guffis flughuva som mamma inte hittar igår, och det gjorde inte vi heller. Suck. Dessutom var Guffis täcke trasigt, jag som sydde hel förmiddagen i tisdag för att kunna byta.

Vi bort mot Ridstadion och runt där, blev mycket trav och han fick mest springa som han ville bara han höll upp tempot. Några små galopper bakom Blossi blev det också. Så roligt att min stora häst kan galoppera så smått! Tölten gick jättebra i början, han höll huvudet lågt och det var bara allmänt trevligt och tölta. Men mot slutet blev det nog lite tugnt så det blev tröv(?), haha. Sedan tog vi en lång galopp i skogen där han fick jobba på i en djup form.

När vi kom tillbaka var han riktigt svettig. Han fick mat och jag smörjde in honom ordentligt, var ett tag sen eftersom det regnat var och varannan dag här. Sedan cyklade jag hem till mamma och hämtade det andra täcket som skulle tvättas, så nu får han ha ett smutsigt täcke i några dagar. Men han får skylla sig själv om han förstör en stressig dag som denna! Tog bilen upp sedan så att jag kunde ta med sadel och andra saker hem till mamma, det har blivit mögel på sadeln igen. Suck.

Nu försöker jag kasta i mig mat hemma hos mamma så jag kan åka och jobba sedan! Hoppas ni haft en mindre stressig dag än jag.


Kommentarer
Postat av: Linda

Men det blir väl spännande? Med nå nytt? Jag längtar supermycket att få flytta Fifa- men då mest för att jag har större möjligheter än innan. Sedan längtar jag efter min lägenhet, vill dit!!

2011-08-18 @ 20:27:23 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag förstår att det kan kännas lite tuffare att flytta långt ifrån sitt hem. Vi får hoppas att du kommer trivas helt enkelt :)

2011-08-18 @ 21:43:16 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Natalie

kul att det gick bra med ridningen trots lite stress :D



och det är egentligen häftigt hur kort man kan hålla hästarna i galoppen :D

2011-08-19 @ 08:13:49 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Det lät som en lite stressig dag men var roligt att det gick så bra med Guffi igen!

Vad var det för jobb du skulle iväg och göra? Fota?



Sv: Jo, det är ju en bit bort det stallet. Du får kika vidare och se om du kan hitta något. Det borde ju finnas något bra stall. Får åka runt när du väl är på plats också, det finns ju en del privatstall.



Jaha okej, så han ska köra ut till olika butiker eller liknande?

Men hur kommer det sig att han hittade jobb i söder och inte där ni bor nu? Har han släkt eller liknande här? Eller ville ni bara upptäcka något nytt? :P



Andreas kommer att åka ner till mig någon gång där antingen helgen vecka 35 eller 36, så då är det inte aktuellt att åka med. Jag tackar jättemycket ändå för din omtanke och att du frågade :)

Verkar jobbigt med tre månaders uppsägningstid speciellt när du ska flytta så långt, hade man bara bytt stall inom samma område hade det ju fungerat.

Jag ska också hålla utkik och se om jag ser någon stallplats som kan vara bra :)

2011-08-19 @ 08:48:52 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Julia

Min Emil är sötast ;)

2011-08-19 @ 13:03:46 / URL: http://spjulia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Du år se till att koppla av lite ikväll. Min dag har varit helt stressfri och faktiskt ganska seg...

Här har det vräkt ner hela dagen så jag har inte haft någon vidare lust att vistas ute alls.

2011-08-19 @ 17:05:14 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: bea

kan vi höras, tror ons passar bättre men ska till frissan på fm tro ja de är.. :S sen är ja ledig hela dagen. För ska ev. åka o fixa en jobbstol med en arb.kompis innan ja ska på kvällsjobb på tisdagen.. :S Höras på måndag, håll utkik på vädret också :P

2011-08-21 @ 00:37:27 / URL: http://beathricensdagar.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0