Stallplats #2

Nu har jag kommit hem från stallplats nummer 2 och sitter i soffan med katten sovandes bredvid, nu är hon mysig igen utan mask.

Det var närmare till det här stället och bra väg, väldigt fint. Är så ovan vid allt det platta så tycker det är väldigt fint, fast det är ju bergen och skogarna hemma också. Det var en stor gård med många hästar, både för verksamhet och en del för avel och några föl. De hade några spiltor och skulle bygga några boxar och ett nytt stall så man kan ställa in hästar om det behövs, men de ska huvudsakligen gå ute, men det kan vara skönt att ha möjligheten. De hade ett mysigt fikarum och tvättmaskin så jag kan tvätta täcken även där. En liten sadelkammare/foderkammare med lås. Bom utanför att binda upp hästarna på. Många olika hagar, och väldigt stora verkade det som. Det var väldigt mysigt och hon som visade runt var väldigt trevligt. Ett annat plus är att den andra som har hand om stallet är tävlingsansvarig i deras klubb och därför har jag stora möjligheter att kunna få vara funktionär och fotografera på tävlingar! Hon som visade runt sa också att de skulle hämta hem sin hingst snart och att jag kunde få följa med om jag hade tid eller tråkigt.

1000kr/mån och grovfoder ingår.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Man brukar säga 1kg hö per 100kg häst och dag, för att magen ska må bra. Men det kan variera beroende på hö:)

2011-08-31 @ 12:43:57 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Alexandra - Tävling på bloggen, vinn en grimma från Catago!

Det tycker jag lät väldigt bra. Nu vet jag ju inte hur ställena ser ut men jag hade valt nummer två.

2011-08-31 @ 21:42:16 / URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0