Tisdag

Idag blev det en liten annorlunda uteritt. När jag kom upp till stallet skulle Maria och Andrea rida till Ica för att handla, de är gårdsvakter medans ägaren är på Urkult och det har ingen bil. Så det tog hästarna istället. Och jag följde med! Tänkte att det kunde vara lite bra miljöträning för Guffi. Han var ganska misstänksam över var vi var på väg, men han följde snällt efter Sudri och KB. När vi kom fram stod jag kvar ute och höll i hästarna, de andra två kastade sig på gräset, men Guffi stod bara lugnt och åt ingenting. Duktig är han, men han hade ju fått äta om han vill, så tycker lite synd om honom. Linn från stallet åkte förbi och undrarde vad vi höll på med egentligen, haha.

Sedan red vi hem igen, förbi min mamma och in på en gångväg med betongsuggor. Där hoppade Guffi rakt upp i luften när något man höll på med några vindskivor på sitt tak, men han blev snabbt lugnt igen så jag tyckte han gjorde ett väldigt bra jobb idag. När vi kom fram till grusvägen upp till gården sprang vi lite, blev några töltsteg men mest trav och sista biten töltade Sudri och Maria framför mig väldigt sakta och Guffi travade, sakta sakta sakta. Han trampade nästan på stället och gick i en väldigt fin form. Vad stolt jag blev över min häst då!

Medans han åt sedan fick jag sy täcke som han gjort ett hål i och när jag skulle ta på huvan upptäckte jag att kardborrebanden var borta, bara bort. Det var inte trasigt, såg inte ens ut som att något suttit fast där. Hur lyckas han egentligen? Så nu går han utan den i natt. Ska laga den imorgon när mamma har tvättan den åt mig.

Här kommer några bilder från Ica. De små bilderna är klickbara så ni kan se dom i större format.

'

Här har de handlat klart och packar varorna i väskorna.

Guffi, KB, Guffi igen, Andrea packar och Maria.

Grabbarna grus? Sudri, KB och Guffi.


Kommentarer
Postat av: Carro

Hej!

Ramla in på din blogg via Isbitarna.se

Såg att din pålle kommer från gården Midfelli, vilket även min islandspojke gör!

Ganska lite och okänd gård, var har din pålle för föräldrar? :) (blev så nyfiken, iom att gården är ganska liten!)



/Carro

2011-08-02 @ 21:28:55 / URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Så mysigt att rida och handla! Vi brukar rida upp till vår lanthandel på ridlägren för att köpa glass :)



Är det du som har en Nodica sadel? Eller det kanske är ett annat märke? Sadeln som man ser på hästen på den första bilden`?



Sv: Jag håller helt med, en del har alldeles för mycket parfym på sig! Jag kan också få såna där nysattacker, det liksom sticker massa i näsan!

2011-08-02 @ 22:04:37 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Sv: Åh, Nordicasadlar är ju för sköna! Vad har du för bomvidd samt sitsstorlek? Skulle du kunna mäta anläggningsytan tror du? hade varit toppen!

Vi har en i stallet men jag vet varken bom eller sits, den är dock lite för lång, så vill gärna vet om det finns kortare.

Jag vill så gärna ha en till min häst :P

2011-08-02 @ 22:26:36 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Carro

Min pålle heter Bingó fra Midfelli, 5gångare efter Illugi fra Hlidarbergi och undan Brala fra Alftarosi.

Min pålle är en riktig enmanshäst med hjärtat på rätta stället. Känner han sin ryttare finns de inget han inte skulle göra. Dock är han så "ambitiös" när man rider så förstår han inte signalerna (som vid ny ryttare) övertolkar han signalerna och blir rädd. Men från marken är han världens snällaste idivid och man kan göra allt med honom då! :)

Din pojke? hur är han? :) (läste i något inlägg att han verkar ganska känslig? Vid uppsittning?)

2011-08-02 @ 22:31:28 / URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Natalie

hahah vad cooolt :D och vilken duktig kille som inte tyckte något direkt var sådär jätteläskigt :D

2011-08-03 @ 07:50:57 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Carro

Han är född 1991 och är därför hela 20 år iår! :) En gammal man som beter sig som en 5åring haha.

Första tiden med min pålle bestod av skenturer i skogen (ung och dum som man var hahaa) men han lärde sig att jag inte var farlig/blev inte rädd och överreagerade, Nu kan ja göra vadsomhelst med honom i princip, sålänge de inte innefattar stora läskiga traktorer/lastbilar/motorcyklar eller annat högljutt! :)

Jag är den 3:e ägaren här i sverige på min pålle, han bodde först i borlänge en sväng, sen kom han till sthlm med förra ägaren (som ja känner väl, var medryttare på honom innan jag köpte honom).

Vi bor i sthlm. :)

2011-08-03 @ 12:05:52 / URL: http://whyevenbother.blogg.se/
Postat av: Jenny

Vad ska man med bil till när man har häst? ;)



SV: Det låter jobbigt att han blir så angripen av pälsätare :S Hoppas han slipper dem i vinter.

2011-08-03 @ 13:38:28 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Åååh vad mysigt! Jag minns när jag red till affärer med Tibra, kunde köpa glass, hyra film eller annat. Vi red till och med genom byfesten på natten :P Haha

2011-08-03 @ 19:04:46 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Josefine

åååh vad mysigt! :D När jag stod i Hällom gjorde jag likadant, red och köpte glass, mat, godis osv hjahahaha! :D

2011-08-03 @ 21:20:43 / URL: http://Isbitarna.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0