Torsdag

Idag blev det en väldigt mysig dag. Fast den började lite jobbigt, hittade Guffi i hagen med örat utanför örat, haha, ja på huvan alltså. Han hade kliat sönder det så jag fick börja med att sy ihop det igen och det tog ett tag. Så när jag väl hade sytt klart hade jag tappat ridsuget, men kände heller inte för att gå ner i paddocken för att longera eller något sånt. Så jag tog med Guffi på en promenad i skogen, och det verkade uppskattat. Vi åt blåbär, smultron och hallon. Och Guffi försökte äta svamp, flera gånger! Varför? Han fick gå lös efter en stund, ville se om han följde efter mig eller hittade på egna äventyr, och det gick faktiskt bra. Förutom när han stannade och skulle äta svamp! Och när han inte ville gå över trädet vi brukar hoppa över.

När vi kom tillbaka till stallet fick han stå lös på gräsmatten medans jag smörjde in honom, han fick några morötter också. Sedan försökte jag mig på att få honom att buga. Alla andra verkar ju ha lärt sin hästar detta så jag vill också prova. Fast jag vet inte riktigt hur man gör så någon får gärna vara snäll och berätta det för mig! Men jag lockade med digistivekex mellan frambenen och han börjde sig ner ganska långt tyckte jag. Sedan kom det en störtskur, himlen öppnade sig på tre sekunder. Men vi gick ner till paddocken och sprang några varv i trav och galopp, han tyckte nog det var skönt att springa av sig lite. Sedan fick vi gå upp till stallet för jag glömde huvan och han följde snällt med, men sen fick han äntligen gå ut i hagen. Han var lös nästa hela tiden idag. Jag blev ganska blöt på den lilla stunden så jag åkte hem till mamma så fort jag kunde.

Om en liten stund kommer veckans film upp, vad tror ni den föreställer? Jag har klippt ihop en ganska lång film idag och katten kröp fram från under soffan när hon hörde mig på filmen, haha.

Kommentarer
Postat av: Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Vad mysigt att kunna ha sin häst lös så där :)

2011-08-11 @ 19:12:52 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Natalie

hahahha aaw?! Svamp :D

och vilken bra relation ni verkar ha om du kan ha honom lös sådär :D

2011-08-12 @ 08:05:16 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0