Det gick inte så bra...

Det började med att jag fick två sendrag i nacken igår, först när jag klippte naglarna och sedan när jag försökte få fast däcket på cykeln. Men tillslut fick jag fast däcket efter en del trixande, bromsarna satt åt en del och jag hade inget verktyg som passade att skruva lös dom med, men tröck jag tillräckligt så kom däcket ner emellan ändå. Sedan bar jag mig ut på en trevlig cykel tur och allt funkade som det skulle, jag har en sån bra cykel! Tog ca 30min att cykla till stallet, så det går betydligt fortare än att gå.

Guffi stod längst ner i hagen, ville inte gå den vägen jag ville men följde snällt efter när vi tog hans vägval. Det var lite isgata med stallplanen, men man kunde gå på sidan så vi slapp leka bambi på is. Guffi var lerprickig i ansiktet så jag borstade av honom lite först. E kom och visade mig verktygen och sedan började jag, hon hade inte tid att hjälpa mig för de skulle på julbord. De tre första fick jag i utan några som helst problem, men sedan började skiter bråka med mig. Lyckades inte få i broddarna så jag kunde skruva i dom hela vägen ner. Om jag istället lossade på de som jag fått i så satt de så lösa att de antagligen hade lossnat på en gång istället. Efter en timmes försök, svett och svordomar gav jag upp. Guffi var dessutom jävligt irriterande och lurade sig mot mig så fort jag lyfte på hans hovar. ARGH! Så brukar han aldrig göra, så jag vete tusan vad han sysslade med igår.

När jag väl gett upp och började skruva ur de broddar jag faktiskt fått i lyckades jag slå handen mot sidan av hoven och antagligen rakt på en söm, så nu är mitt lillfinger skinflått också. Så där stod jag och blödde och var allmänt arg. Så Guffi fick gå ut, men när jag väl släppt ut honom insåg jag att jag glömt sätta i ny bomull i hålen igen! Så då fick jag hämta honom igen och stoppa i bomull, tur nog var den gamla bomullen kvar i en hov iaf. Han stod och lutade sig på mig även då. Sedan fick han gå ut för sista gången och jag tog min cykel och gav mig ut i bäckmörkret. Det är verkligen kolsvart där ute om man inte är vid något hus. Tur nog har jag lampa på cykeln men den lyste väldigt konstigt, 2-meter framåt på alsfalten och en liten plutt rakt upp som endast hjälpte mig att se trädtopparna. Vad nu det ska vara bra för...

Jag är fortfarande lite irriterad över gårdagen så idag tror jag Guffi får klara sig utan mig igen. Kommer bara muttra åt gården så jag håller mig hemma. Nu på eftermiddagen har jag ändå varit ute med min cykel på ett möte om mitt fotograferande och även handlat lite. Tänkte köpa färdigmix för lussebullar för jag är lite lat, men det hade dom inte på affären. På vägen hem tänkte jag gå in på djuraffären på andra sidan gatan, men där såg det stängt ut så Müsli får klara sig med en plastlåsa som vattenskål. Hon har nämligen hittat på att man ska lägga torrfodret i vattnet om man har en kombinerad mat och vattenskål. Så nu tog jag fram en plastlåda istället, men den är så lätt så hon flyttar runt den och skvättar vatten här och där.

Nu ska jag ta och skriva klart min skoluppgift och fortsätta med det som det pratades om på mötet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Aj aj jobbigt med dåliga dagar =/ Jag känner igen mig man blir vansinnig :P



Sv: Ja men det lät ju som en bra verksamhet iaf :)

2011-12-14 @ 12:44:27 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: JW Photography ♥

sv; Okej låter kul :) Kikade in på hemsidan och guuud vilka underbara katt/hund/häst/människo bilder! Kollade på alla bilder och du är duktig! =)



Har du någon studio eller var brukar du fotografera när du inte fotar utomhus?



Hur många bröllop/studenter har du fotograferat? =)

2011-12-14 @ 15:02:56 / URL: http://crossthehills.blogg.se/
Postat av: Ann

Sådana dagar är inte roliga, då allt bara blir fel!



Det kan vara så att jag har en till gängtapp här någonstans om de inte passade, för jag tror att det måste finnas eftersom de inte passade Mellis och jag vet att jag har använt det på henne tidigare.

2011-12-14 @ 15:23:54 / URL: http://annrosdahl.bloggplatsen.se
Postat av: JW Photography ♥

sv; åh vad kul :)



ja precis =)

2011-12-14 @ 17:15:38 / URL: http://crossthehills.blogg.se/
Postat av: JW Photography ♥

sv; ah låter trevligt^^



Hehe okej, jag skapade sidan under "varumärke eller produkt" och sen kategorin "Kamera/foto"

2011-12-14 @ 17:38:22 / URL: http://crossthehills.blogg.se/
Postat av: JW Photography ♥

mja^^ just nu äre bara 38 eller något som gillar sidan. Men länkar ju både den och bloggen på facebook och mina syskon och mamma å lite sånt, delar sidan på sin logg och så ibland^^ även bloggen.



Men de flesta hittar mig nog genom att ja kommenterar deras bloggar eller genom att ja kommenterat någons blogg och nån läsare som oxå kommenterar klickar sig in^^

2011-12-14 @ 18:19:26 / URL: http://crossthehills.blogg.se/
Postat av: Agnes ♥

Fin blogg!

2011-12-14 @ 19:04:21 / URL: http://agnesr.blogg.se/
Postat av: Helena

jo jag har med hört det men vi pratade med de senast häromdagen och då hade den kommit till deras lagerlokal :)

2011-12-15 @ 11:51:57 / URL: http://helenaskvarter.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0