Tisdag

Idag vågade jag mig äntligen ut med cykeln på snön och det gick riktigt bra. Här inne i själva Arboga gick det sämst, det är massa snö och lite is på trottoarerna och en och annan människa man måste plinga på. Men när jag väl kom ut på landsvägen gick det väldigt smidigt. Där var ganska mycket synlig asfalt så det var bara att gasa, fast jag fick cykla i snömodden när jag mötte bilar, men det gick bra det med.

I stallet var det lugnt och skönt. Jag gillar när snön gör det tyst runt omkring. Men Guffi tycker däremot det är läskigt när allt blir tyst. Så han var lite stirrig, hoppig och okoncentrerad idag. Jag har tänkt att vi ska ta det lugnt med tränandet nu ett tag och bara ha det roligt. Så vi tog en lång uteritt i det mysiga snölandskapet och bara myste, och sprang en del. Blev mycket tölt och en lång galopp. Det är faktiskt inte länge sedan han knappt kunde tölta 5 meter, nu kan vi flyta fram långa sträckor även om det kräver en del jobb för att få till det. Tog lite trav också, men han vågade inte riktigt länga på stegen så det blev mest trippigt och ministeg. Han är nog lite ovan vid underlaget och tror väl han ska halka, men det är bra att han är försiktig.

Innan ridturen när jag skulle hämta mina saker hörde jag ett litet prasslande bland mina saker, först tänkte jag att det var jag som rört på något så plastpåsarna rörde på sig själv, men insåg sedan att det var en mus eller någon annan inkräktare som hittat Guffis sista morot. Så jag ringde till E och som sa att hon skulle strö råttgift ikväll, men att hon var rädd för möss. Stackarn, jag som bara tycker de är lite äckliga när de ska vara bland ens saker. Min sadel, hjälm och skyddsväst fick hänga på ett annat ställe, högt uppe, så den lilla råttan inte ska tugga på dom. Mina ridkläder tog jag hem och tvättade så den inte ska äta upp dom heller.

Jag hade med mig kameran idag och fotade lite i hagen, men efter ridturen tänkte jag fota småkillarna som busade, men då blev det något fel med minneskortet. Jag hoppas att det fungerar snart så jag kan lägga över bilderna, eller iaf att det bara är fel på minnekortet och inget med kameran.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det värsta med möss och råttor är väl sjukdomarna de sprider samt att de gnager sönder prylarna. Annars är de rätt söta ;)



SV: Ja, det vore roligt om det blev så. Jag får väl se... Du vill inte ha en liten hingstunge? ;)

2011-12-20 @ 23:02:36 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV: Jag skulle faktiskt kunna tänka mig att sälja det tror jag, eftersom jag använt det typ en gång, så det kommer inte riktigt till användning hos mig... Skulle du känna att du har råd får du gärna komma med ett bud :)

2011-12-21 @ 22:33:53 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Svea-Karin

ja dom är jätte söta. :)

2011-12-22 @ 01:42:06 / URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0