Torsdag

Jag kom ur matkoman och gav mig i väg till Granngården, hon in kassan var lite orolig först att de inte skulle ha några gängtappar kvar, men hon hittade en. Så nu har jag en sån! Sedan gav jag mig av vidare mot stallet. Jag förstår inte riktigt varför man blir så svettig på överkroppen när man cyklar, det är väl benen man använder?

Guffi och de andra stod en bit ner i hagen och jag höll på att ramla omkull i leran en gång när jag skulle uppför den lilla kullen, jag jag klarade mig. Han och Kná stod för sig själva och hon ropade efter honom när vi gått en bit, men charmig som han är svarade han inte. Han var riktigt lerig och min näsa klarade inte riktigt av allt damm så det korkde igen ordentligt. Sedan gav vi oss faktiskt ut på en liten ridtur. Vi har inte varit ute på länge så jag kände att det var lika bra att göra det nu när det ändå var varmt. Jag satte dessutom på rumpvärmaren på sadeln, varmt och mysigt. Det var lite isigt i början men vi försökte undvika den, iaf jag. Men han har väldigt bra balans och det känns väldigt tryggt ändå. Vi tog lite trav och några töltsträckor på grusvägen. Tölten var riktigt härlig idag, jag kunde släppa efter ganska mycket utan att han tappade den och han hade en lagom form, lägre än vanligt faktiskt. Han kanke vilar sig i form? Red sedan längs ån tillbaka för på andra grusvägen var det lite mer is så vi undvek den. Det var helt klart en bättre dag idag, men det var väl för att jag undvik broddarna.

När jag väl cyklade hemåt hade det nästan blivit mörkt och jag svängde förbi affären och köpte middag och lussebullar! Har varit så sugen på det men inte ätit någon än, men nu har jag änlgigen ätit upp den första!


Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Usch fyfan vad hemskt, men alltså vad är det för fel på vårat land? Varför har man ingen moral i kroppen!!?



Varför tjurigt ta sådana här beslut när man vet att svenska folket skapar hat mot en? Är de det man vill?

2011-12-16 @ 14:53:43 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0