Måndag

Kom hem för en stund sedan och har hunnit tvätta och diska en del. Just nu sitter jag och katten och gosar i soffan.

Det blev iallafall en ridtur i regnet, mysigt faktiskt. Han skötte sig jättebra och lyssnade verkligen på mig idag. Han vill ju gärna springa på vissa ställen där vi brukar springa men i dag tog han det lugnt när jag inte lät honom springa. Han väntade på min signaler att börja tölta, istället för att börja rusa iväg bara av att jag kortar upp tyglarna. I de små uppförbackarna galopperade han med hela kroppen och tog verkligen i. Så idag var jag stolt över min fina häst!

Bild från tidigare i sommar

Han fick stå inne sedan, eftersom det regnat hela dagen hade han fått sånna här vita mjuka ränder precis där hoven blir ben. Han har så torra hovar, men så fort det regnar blir det alldeles geggigt där uppe. Så nu står han inne och torkar och jag hoppas att dom försvinner. Mamma ska gå upp och kolla hur det ser ut sedan ikväll, så får han nog gå ut då. Han gillar ju inte att stå inne så han blir nog glad över att slippa. Han har iallafall sällskap av Fylkir och Oskadis i stallet.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Så skönt att era tur gick bra!

det är faktiskt rätt svårt att få hästarna att inte springa på sträckorna de brukar springa på.. "vi gör ju alltid det" tycker de :P fast det är väldigt nyttigt att skritta på såna ställen istället :)



Sv: Det låter bra, då borde min matbudget räcka i alla fall.

Det finns tre olja saker till eksemet hos prob. Prob schampo ( löser upp hudflagor bra), prob deo (flugspray, fungerar inte så bra) och prob olja (smörj där eksemet är, fungerar riktigt bra)

2011-07-18 @ 21:13:12 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Har han "problemhovar" eller är det bara specifikt vid blött väder som hovarna blir dåliga? Låter inge vidare i alla fall men att ridturen gick bra är ju något positivt! :)



SV: Ja, det borde absolut finnas minst två storlekar på de flesta islandsträns. Tycker nästan nosremmen är värst på de flesta. Jag beställde det där islandstränset de hade på rea hos Hööks nu och där hade nosgrimman nog funkat bättre på ett normalstort halvblod snarare än enislandshäst :S



Jag använder bara PROB-olja just nu. Testade ju en smörja rån Horze också men den gjorde snarare att hon kliade sig mer :/ som tur är har hon ju väldigt lindrig eksem i nuläget så jag behöver inte smörja så ofta.



Jag misstänker att det kommer vara Eyja som år det jobbigast när det väl kommer till avvänjning, hon har ju ganska svaga nerver den stackaren :p

2011-07-19 @ 10:01:55 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Natalie

ni är så fina tillsammans =)

2011-07-19 @ 17:17:45 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Alexandra

Sv: Jag vet faktiskt inte vad det skulle skilja i pris. Schampoot räcker länge iaf men oljan tog slut efter en månad ungefär.

2011-07-19 @ 19:10:50 / URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0