Flughuvan borde sitta nu

Idag red jag med Julia igen, mycket kondition blev det igen. Han orkade inte lika mycket tölt idag men han var duktig ändå. Försökte böja honom både i trav och tölt, han är fortfarande ganska stel fast det blivit mycket bättre. På hemvägen blev vi omkörde av en bil med en båt på släp, vilket jag och Guffi inte varit med om förut förut, men han skötte sig bra och tittade bara på den. Vi pratade även om att tävla till hösten, tror ni vi skulle klara det? Vi tänkte köpa abonnemang på Krafturbanan så vi kan träna i sommar. Guffi behöver miljöträning om vi ska lyckas tävla någon gång så vi tänkte ta med oss lite folk som kan leka publik under tiden.

Han har varit utan flughuvan i natt men hade inte kliat sig något vad det såg ut som, det är skönt. Men han fick ta på sig den idag eftersom jag lagade den innan jag cyklade till stallet. Kan någon förklara för mig varför man använder raksöm när man tillverkar saker till hästar som borde vara hållbara? Då går det ju sönder på en gång! Sicksack ska det vara! Jag upptäckte en bra sak med det blåa exemtäcket, längst fram vid halsen sitter ett band med kardborre, så det är bara att trä det i huvan så sitter den fast! Fast nu ser Guffi ut som en smurf.

Blå kropp och vit mössa?


Kommentarer
Postat av: Jenny

Haha, söt lite smurf! :) Håller med om att det borde sicksackas fler sömmar på hästutrustning, eller i alla fall sys mer ordnetligt, med mer än en söm. Blir så less på när saker släpper i sömmarna trots minimal påfrestning, bara för att de är sydda med en rak söm som knappt är fäst...



SV: Ja, jag är så nöjd med att ha en häst som inte massakerar sin täcken, inte ens ny när hon går i en väldigt kuperad och tätbevuxen hage tillsammans med ett ungsto... Jag håller tummarna för att det fortsätter så ;)

2011-06-15 @ 18:04:41 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Okej vad synd, tror min kisse skulle ha fått det bra hos er.

Han som skulle kika kom inte idag.



Jo jag har bilder men det albumet går inte att kika på för tillfället :S Hon heter Tibra frá Köldukinn.

2011-06-15 @ 18:32:06 / URL: http://elmo.cybersite.nu/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0