Gamla bilder på Guffi

Igår gick jag igenom gamla bilder och gjorde två album åt Guffi, ett för 2009 och ett för 2010. Något jag tyckte var roligt att se var hans utvecklig av kroppen. När jag började rida honom hösten 2009 hade han inte många muskler, men jämför man med nu så har han massor! Nästan iaf. Dessutom tänkte jag på att hans ögon har ändrats, han såg väldigt ledsen ut på vissa bilder under 2009, en del är från innan jag började rida honom när han bara stod och ingen tog hand om honom. Men nu ser han mycket gladare ut på ögonen. Lägger in någon så ni kan jämföra. Vad tycker ni?


Hösten 2009, efter runt en månads ridning.


Mars 2010, han hade hemskt mycket pälsätare den vintern.


Maj 2010


Juni 2010, jag tog av exemtäcket i hagen så jag kunde fotografera honom lite utan.


Augusti 2010, här tycker jag man börjar se mer muskler.


Juni 2011, bara några dagar sedan jag tog den här bilden, mer muskler?

Jag lägger jämförelsen med ögonen i ett eget inlägg, det här blev så himla långt!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vilken skillnad! Han ser väldigt frisk och välmående ut nu jämfört med då tycker jag :) Pälsätare är ena jävlar, både Eyja och Rósa hade det i vintras, dock inte så illa som Guffi på den bilden.



SV: Flughuvan sitter inte fast i täcket utan bara på huvudet. Hon har så lindrig eksem att hon inte verkar behöva något som skyddar nacken. Egentligen skulle hon inte behöva huva alls om det inte var för att hon blir så sönderäten på mulen :/



Gulligt med Müsli! :) Sambon och jag håller på och klurar på namn till våra kattungar just nu, men det blir ju bara något temporärt tills de får nya ägare och antagligen nya namn.



Ja, Eyja är också väldigt lättpåverkad och jag vill inte hantera henne alls när jag är på sådant mulet humör, jag har verkligen inget tålamod alls då! Tur att det brukar gå över när man får sova på saken.

2011-06-23 @ 20:52:22 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Micha Inerud<3

Gud vilken fin islänning! Visst var det de?

Jag brukar inte alls gilla islandshästar, på utseénde m.m. Men den här var ju ursnygg, du har ju både klippt och tunnat ur manen. Jätte fin!:D<3

2011-06-26 @ 15:46:47 / URL: http://ullbrostallet.blogg.se/
Postat av: Alexandra

Oj vilken skillnad, han är verkligen mycket finare nu! Så fin och glasig han är i päls och man. Vilket jobb du gjort :)

Jag passar på att kommentera om ögonen här med, de såg helt klart mycket glansigare, gladare och mer livfulla ut nu!

2011-07-15 @ 21:46:29 / URL: http://barefootangel.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0