Sista ridlektionen

Årets sista ridlektion blev ganska spännande. Ingen skentur denna gång, men vi hade åskväder inpå knuten. Det går dessutom en stor elledning rakt över paddocken och jag är livrädd för åska, så det blev lite spänt. Vi fick hoppa igen, men eftersom det åskade blev jag lite feg. Jag vet att om jag blir rädd så blir även Guffi det och då vet man inte riktigt vad som kan hända. Men han var coollugn och reagerade inte alls, så jag gjorde det bra med min inre mentala träning, haha. De gånger vi väl hoppade så hoppade han iallafall ordentligt! Rakt upp så högt han kommer ungefär. Jag skule vilja löshoppa honom någon gång och se vad han gör egentligen.

Efter ett tag kom alla knotten och började bita på oss. Slängde därför på Guffi exemtäcket innan han fick lite mat. Innan vi hann bli klara och släppt ut hästarna började det regna och åskar kom bara närmare. Men jag hann iallafall hem till mamma innan himlen öppnade sig och det värsta kom. Stannade där en stund för jag ville inte riktigt köra bil själv när det var sånt väder, men till slut fick jag åka. Radion fick vara på högt så jag inte hörde åskan, men blixtarna såg jag.

Så här vackert var det när jag satt i bilen och skulle åka hem.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0