Sydagen måndag

Som ni ser på bilden i det förra inlägget så hade Guffi gjort sönder sitt täcke ganska ordentligt igår så jag fick ta och sy efter våran ridtur. Tur nog hittade jag iallafall alla delar som hade lossnat och alla spännen var hela så det är bara att sy ihop den dagen jag orkar.

Vi red iallafall ner mot BSK och Lögdösjön och runt där. Mycket skritt, lite trav och tölt och några långa galopper. Vi hade väldigt mycket tyckte jag iallafall. Han fick en snabbdusch när vi kom tillbaka till stallet och mat att mumsa på. Smörjde in honom och sedan for jag hem till mamma och började laga rumplappen som lossnat på det gråa täcket. Så nu har han en beige rumplapp med kardborre så man kan sätta fast den runt svansen så skyddar den svansen ännu mer. Smart idé av mig själv tyckte jag att jag fick där faktiskt. Frågan är ju vad hästen egentligen tyckte om det. Tyglappen som de små spännena som sätter ihop täcket med magplatten mellan frambenen höll på att lossna också, och vet ni vad...RAKSÖM! Morr! Så nu har jag kört sicksack fram och tillbaka några gånger så det faktiskt HÅLLER! Jag förstår inte hur de tänker...Här har ni en inblick över hur det ska se ut, iallafall efter jag är klar med symaskinen.


Kommentarer
Postat av: Natalie

tur han har en händig matte ;)

2011-06-29 @ 07:38:30 / URL: http://n-rongvall.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

Jag spenderade också gårdagen med att laga täcken, dock inget som hon hade lsitit sönder utan mer sömmar som gått upp och så. Roligare saker kan man ju göra på sommaren ;)

2011-06-29 @ 14:43:54 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0