Varm ridtur

När jag kom ut i hagen igår så stod Guffi och åt, men flugmasken på! Äntligen något som han vill behålla på.  Det blev en liten uteritt igen, var så himla varm så vi skrittade mest och bara lite galopp och trav upp för några backar. Han var riktigt seg, antagligen eftersom det var så varmt så satte inga krav utan hade det bara mysigt och att han gick där jag ville. Han fick en dusch när vi kom tillbaka till stallet, han är inte helt bekväm med vattenslangen. Han dansar runt lite men det går att spola av honom iallafall. Sedan blev det smörjande och kladdande över hela hästen.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Vad bra att flygmasken hölls på! Det där med vattenslangar brukar ju vara en knepig histora, själv har jag inte riktigt testat på mina än, men det tillfället kommer nog senare i sommar...



SV: Tack för tipset, jag ska kolla upp den boken :) Vet att jag sett den på Adlibris.



Det låter ju lite som extrem klaustrofobi, ja. Mina tycker inte heller om att stå på box, men av olika anledningar. Rósa för att hon blir uttråkad och Eyja för att hon får för lite kontakt med andra hästar.

2011-06-09 @ 12:55:43 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0