Hovslagare och nya stallet

Jag har nu fått tag på en hovslagare som förhoppningsvis kan komma redan på torsdag! Jag har letar överallt, men den här tjejen verkar bra och har skott Frostros en gång så det tror jag ska bli bra. Bara hon och Guffi kommer överens. Han är ju så himla blyg och osäker på nya människor och speciellt dom där som håller på med ens hovar. Så han står där och vågar knappt andas och när han borde hoppa till för att kunna hålla balansen står han kvar för att nästan precis välta innan han hoppar till. Men efter några skoningar med samma hovslagare brukar han mjukna upp lite. Den gamla stod han nästan och sov under tiden han blev skodd, så de gillade varandra.

Dessutom såg jag nyss en uppdatering på Facebook om nya stallet. De har satt upp 7 nya boxar i helgen! Dom är väldigt effektiva och snart blir det sadelkammare med toalett. Jippi! Då slipper man utedass i vinter och frysa rumpan av sig. Jag tror det kommer bli ett himla fint och mysigt stall när det är klart. Och jag måste bara säga igen, dom är himla effektiva när de väl bygger på det.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Jag förstår precis vad du menar för så hade min Tibra med :) Tänker mycket på henne när jag ser Guffi Tuffi!

2011-11-20 @ 18:25:35 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Woho för toalett, det hade jag också velat ha i stallet, istället besvärar jag stallägaren med sådant genom att springa och knacka på hos dem :p

2011-11-21 @ 13:52:46 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0