Onsdag

I natt var det minusgrader här! Så jag fick vänta tills mitt på dagen innan jag kunde ge mig ut på vägarna med sommardäck. På väg till stallet idag åkte jag in på Granngården för att se om det fanns någon bra hovslagare på deras tavla, fanns bara en men jag vet inte hur jag ska göra. Sedan åkte jag vidare och hämtade ut mitt paket, med lila boots, viktmåttband och håltång. Nu ska jag bara hitta något att göra hål i...

När jag sedan kom till stallet hade de börjat gräsa i geggpölen i hagen. De tar bort all lera och lägger på nytt grus så det blir tort, väldigt skönt. Så fick gå runt allt och gå bakvägen med Guffi, men vi slapp leran iaf. Men Guffi var redan riktigt skitig, men tillslut blev han någonlunda ren om benen så han kunde prova bootsen. Åh, så snygg han blev! Eller vad säger ni?

Vi tog en tur på grusvägarna med massa spring. Det mesta fungerade någonlunda idag, inga aha-upplevelser men det fungerade iaf. Han blev riktigt pigg när han fick galoppera på. Försökte böja igenom honom i både skritt, trav och tölt men han är inte riktigt med. Jag insåg också att jag viker mig i vänster sidan av någon anledning, precis vid midjan. Undra om jag gjort så tidigare... Någon som har något förslag på vad man kan göra åt det? Svettig var han när vi kom tillbaka, solen värmde skönt fast det var kallt i luften.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jäklig snygga boots! :D

2011-11-11 @ 14:10:03 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0