Stockholm Horse Show Fredag

Nu tänkte jag äntligen berätta lite om i fredags, har varit upptagen med att umgås med min mamma i helgen så har inte haft tid.

Vi spenderade den mesta tiden i Annexet och Natalie shoppade mest, så vi fick bära hennes påsar annars hade hon nog inte kommit framåt. Jag letade överallt efter nya ridbyxor med de hade bara islandsbyxor på ett ställe och där fanns det inte ens rätt storlek. Riktigt dåligt tycker jag ändå. Så istället köpte jag en reflexbrösta och nya Roecklvintervantar. Kommer inte frysa om fingrarna i vinter iaf. Fick även ny ridhjälm av min mamma och syster. Tur vi köpte den på en gång, för efter själva showen var de helt slut.

Showen vi såg var Agriahoppning, någon till hoppning, barbackamästerskapet och Islandshästarnas T1 tävling. Roligast var så klart islandshästarna, men barbackahoppningen var otrolig spännande det med. Har lite bilder därifrån som ni ska få se. Men jag störde mig otroligt mycket på att de hoppade ifrån alla publik, vem vill se rumpan på hästen? Där hade inte tänkt alls. Robert Whitaker slog världsrekordet, men det har nog de flesta redan listat ut. Och vilken liten häst och man det var, otroligt att de faktiskt kom över.

När Islandshästarna skulle börja gick vi från B-läktarn till A-läktarn och satt oss med Natalies häst Gantis uppfödare. Där blev ljuset otroligt dåligt så jag filmade det hela istället, så ni ska få se det på min fina film senare. Ska klippa ihop det hela bara. Jag blev besviken på att Hjalti inte hade Reynir med sig, var ju honom jag ville se! Den fina svarta hästen...Men han hade en annan svart häst med sig, men inte lika bra som Reynir. Den unga tjejen från Norge tror jag var riktigt duktig och hade en väldigt fin häst. Reynir Adalsteinsson och Blaya som vann det hela var riktigt underhållande att titta på, och fina häst och ritt så de var värda att vinna. Men Reynir och Hjalti hade säkert vunnit om dom varit med! Morr.

Så här kommer bilder från höjdhoppningen och senare idag hoppas jag att filmen kommer.

Här ser man verkligen vilken ihop samlad energi de verkligen behövde för att komma över.

Whitaker slår världsrekordet och hoppar 2,21m.

Kommentarer
Postat av: Julia

Kul att hoppa barbacka så höööögt!

2011-11-28 @ 10:44:34 / URL: http://spjulia.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fina bilder! Synd att det var dåligt ljus sen, men film är ju minst lika bra :D

2011-11-28 @ 14:05:09 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0