Tisdag

Kom precis hem från stallet och parkerat i soffan. Det var riktigt roligt och lärorikt idag. På vägen ut till stallet åkte jag in och hämta ut biljetterna tills på fredag, då blir det Stockholm horseshow!

Hämtade in Guffi som var lite mer lerig idag, men han slår inte Simlir. Det gör ingen! Har inte sett en lerigare häst och dessutom har han täcke så jag vet inte hur han lyckas. Ena bakskon satt inte alls idag kunde jag konstatera men vi tog ändå och busade lite i ridhuset. Byggde ett litet hinder, en slalombana och la en av de stora bollarna på ena kortsidan. Hade inga som helst krav på form idag, bara framåtdrivning och att han skulle svänga och böja och gå rakt fram när jag ville det. Skrittade runt några varv lite kors och tvärs och han hängde med riktigt bra. Sedan tog vi trav och sprang på ganska länge. Jisses vad han satsade innan hindret kan jag säga! Sist vi hoppade, med mig på ryggen, vägrade han att ens skritta över hindret så vi var mest ovänner den gången. Men idag försökte han så fort vi ens gick mot hindret att öka och flyga över det. Eller hinder och hinder, 30cm var det, men han hoppar över det iaf. Vi tog det även i galopp några gånger och galopperade ett varv runt emellan hoppet. Jag blev riktigt glad över hur roligt han verkade tycka att det var, han vek inte av en enda gång eller stannade innan hindret, utan verkligen ökade. Sedan skrittade vi av, även det i sicksack hit och dit.

Han fick mumsa på sin mat medans jag pratade med E sedan. Eftersom skon satt så löst frågade jag om hon tyckte det vora smartast att dra av skon nu och låta han gå utan skor bak tills på torsdag. Det tyckte hon var bättre än att han ska dra av den själv och kanske förstöra hovarna som senast. Hon kunde dock inte hjälpa mig så jag väntade på J som har barnlektioner några gånger i veckan. Så under tiden jag väntade på henne mockade jag efter Guffi i ridhuset och ringde några samtal. Sedan kom hon och ville gärna hjälpa mig. Så jag hjälpte henne att ta in hästar så drog hon av Guffi skorna och raspade lite runt kanterna. Under tiden stod Guffi så snällt fast tusen barn och vuxna var överallt runt honom. Fin tyckte dom också att han var. En tjej var lite smårädd för att flytta Flúga och kratsa hennes hovar så jag hjälpte henne. Dom är så söta små hästtjejer. Sedan fick Guffi äntligen gå ut igen till kompisarna som stod och häckade vid grinden. Varför gör dom aldrig det när man ska hämta hästen?

Imorgon blir det bara att åka ut och kolla så hovarna mår bra och mysa lite. Ridningen får vi ta tag i mer när alla skor sitter som dom ska igen.

Bild från i somras när han löshoppades första gången.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Aaah då ska jag rösta på er :)

2011-11-22 @ 21:04:10 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Ibland sitter lite lek och skoj verkligen på sin plats. Bra att han fick skorna bortplockade också, vore ju trist om han slet loss halva hoven genom att själv trampa av sig skon.



SV: Dexter är ju hur spännande som helst, för mig är det veckans höjdpunkt ;) Så börja följa igen tycker jag!



Ja gå nu inte och rid ut för något stup! Vid stallet finns det ett grusttag som i får rida vid men mitt i det finns ett stup på cirka 20 meter som de sprängt bort och vägen går precis intill. Jag avskyr att rida där, det är alltid med hjärtat i halsgropen!



Jäkla katter som inte vet bättre än att ligga under täcket och lura :p

2011-11-22 @ 21:49:21 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Sv: Aaah men då kanske du skulle ha en sån som min vän Ullis har. www. unicorn.blogg.se

2011-11-22 @ 22:17:24 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Mikaela

ÅÅ vad roligt var jättelänge sen jag var i Globen:)

2011-11-22 @ 22:24:46 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Jenny

SV: Haha, tycker hon om att jaga tår också? Minna älskar att smyga på ens fötter när man ska sova :p



Jag önskar så att jag hade tillgång till ridhus, det hade varit så skönt nu när det regnar var och varannan dag!

2011-11-22 @ 22:37:34 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Jenny

SV: Min sambo har inte heller insett det, helt plötsligt skriker han till och så kan man se en luden svans som sticker fram vid fotändan :p



Ja, man vänjer sig snabbt vid sådana bekvämligheter ;)



Jag ska försöka tänka positivt oftare, men tyvärr är jag en sådan där "glaset är halvtomt"-person.

2011-11-22 @ 22:50:29 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Sv: haha ja men det är samma med min hjälm, den fick jag av en bekant när jag var 13- 14 år, den är så jävla ful och egentlligen alldeles för stor för mig :P

2011-11-22 @ 22:55:40 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Carolina {Tävlingar i bloggen}

Om du är sugen på det nya pannbandet från Hansbo kan du anmäla dig i våran tävling här, om du inte redan gjort det förstås ;) http://asslatjejerna.blogg.se/2011/november/ny-hosttavling.html#comment

2011-11-23 @ 13:07:13 / URL: http://asslatjejerna.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ja men eller hur, Bitter blir ju lite förändrad han med me päls men.. Fifa hon blir ju för sjutton en annan häst :O fattar inte hur hon lyckas haha

2011-11-23 @ 16:03:15 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0