Tisdag

Det blev en lång dag i stallet idag. Kom ut vid 12 och hämtade Guffi. När vi kom tillbaka på stallplan började jag krubba bort all lera och sedan gjorde jag rent benen ordentligt från all lera som fastnat i tjocka klumpar. Men allt har säkert kommit tillbaka imorgon.

Sedan red vi ut en sväng, höjde kraven lite igen idag och han hade piggnat till ordentligt. Så mycket att han inte kunde koncentrera sig på någonting. Började med lite böjning och halter, åt vänster gick det bra men åt höger var han helt plötsligt väldigt motsträvig. Har varit tvärtom annars så jag vet inte vad som hänt. Fick igenom en ordentlig böjning några gånger åt det håller efter en del arbete. Vi tog lite tölt och han flöt på ganska bra, lite längre form än vanligt och bra energi av sig själv. Sedan tänkte jag att vi skulle jobba lång låg i traven, men så fort jag tog i tyglarna for huvudet upp och han började tölttrava. Fick ner honom några gånger, men det blev bara stressat så vi red in bland energiskogen och skrittade runt lite och sedan ut på vägen igen. Då var det ännu mer fart på honom men vi fick till en lång låg trav tillslut och sedan fick han sträcka ut sig i en kort galopp. Sedan kom vi ut på asfalten och han var lugn hela vägen hem. Inte en av våra bästa dagar, men har varit med om värre.



Efter ridturen skulle Es dotter och hennes kompis rida på Eir och Rjúpa så jag följde med till ridhuset. Efter en stund gick E ut och började mocka i boxarna i ridhuset så jag fick ta hand om busungarna. Kompisen ville bara springa och Es dotter ville bara svänga. Tillslut var Rjúpa helt slutkörd efter allt springandes och Eir lite irriterad på allt dragande i hennes mun så jag fick övertyga dom om att hoppa av och gå runt med hästarna på den lilla hinderbanan E hade gjort. Fast Rjúpa behöver springa ordentligt, hon har några extra kilon runt magen som ska bort.

Sedan åkte jag hem och handlade på vägen. Skulle göra gelegodisar till mormor i födelsedagspresent, så köpte lite ingredienser till det. Jag vet inte vad godisarna heter, men det är sånna här av gelatin i olika färger med socker på. om någon vill ha recept på dom så säg till, fast jag vet ju ännu inte om det är goda. Det får mormor avgöra i helgen. Ikväll kommer min sambos lillasyster hit och ska vara med oss några dagar. Vi ska ut och rida en dag och sedan vet jag inte riktigt vad vi ska göra. På fredag åker vi sedan upp till Sundsvall, jag har stalltjänst igen, suck. Och då ska vi nog hälsa på mormor också så hon får sin present. Det kan bli lite tyst här dom närmaste dagarna, men nu vet ni varför. Och ni kommer nog få en lång uppdatering i början av nästa vecka.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Bättre att det går "sådär" än käpprätt åt helvete ;)



SV: Ja så är det ju. Vissa av dem har jag kikat lite på vid några tillfällen men jag har inte fastnat för dem. Får väl se om jag ger dem fler försök i framtiden :)



Lådorna är väl ungefär 30x40x30 cm.

2011-11-02 @ 10:31:07 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Lina

Varför har du stalltjänst i sundsvall?

2011-11-02 @ 19:48:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0