Torsdag

Det blev några timmar i stallet idag. Men nu är jag hemma i soffan (som vanligt) och har en kurrande katt i örat.

När jag kom ut i hagen låg Guffi, Urga och Unnurbra ner och solade, för det var faktiskt sol en stund idag! Så jag gosade lite med Guffi innan han fick kliva upp. Sen fick han gå in i stallet och stå i en av spiltorna, alltså det gamla lilla stallet. Jag hämtade lite hö åt honom så han hade något att göra medans vi väntade på hovslagaren och jag försökte skrubba bort att torr och blöt lera som han pyntat sig själv med. Efter en stund kom Frostros ägare och hon skulle också få nya skor efter Guffi. Hovslagaren var lite sen men väldigt trevlig. Guffi verkade inte ha något emot henne, stod snällt och inte allt för spänt. Hon tyckte han var en snäll och trevlig häst, det är roligt att höra. Vi kom också fram till att vi hade en gemensam bekant från Sundsvall. Hon hade tydligen bott där i några år, världen är allt bra liten jämt.

Han fick fina nya skor och snösulor. Hon satte också på någon sorts plastlera för att jämna till där hans hovar är trasiga. Jag fick också stoppa bomull i broddhålen, så kan man ju också göra egna blindbrodd, smart. När hon sedan var klar stod E och Frostros ägare utanför och E berättade att det hade början brinna i deras säng i natt, men alla barnen i! Det var tydligen en lampa som hamnat under ett täcke. Usch, kan inte ens tänka vad hemskt det måste ha varit. Men alla klarade sig bra och huset står fortfarande där det ska, så det hade tur i oturen iaf.

Guffi och jag tog sedan och fikade lite. Inte får man ha ostmackan ifred heller! Sedan gjorde vi oss redo för ett liten uteritt med reflexer och annat. Red iväg bort mot skogen, han var lite trög så jag tror han var lite öm i fossingarna. Vi tog en lång lugn trav när vi kom in på grusvägen och sedan en lite galopp. Sen vek vi in i skogen, men Guffi kändes inte så taggad på det idag och när jag såg ett halvt älgben precis framför oss så vände vi och gick hem igen. Tog lite tölt, han bröt av till trav många gånger, men när det väl var tölt gick det riktigt bra. Sedan fick han sträcka ut sig i en lång galopp och avslutade med lite trav innan vi kom fram till asfalten igen. När vi kom tillbaka till stallet fick jag ta bort en bit plast som hade lossnat, men jag tror han klarar sig utan ändå.

Nu ska jag fortsätta kriget mot dammsugan och sedan skriva ut tågbiljetter och laga middag. I morgon bär det av till Stockholm!


Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad smart med bomull i broddhålen! Fifa har tappat sjukt många och även slitit ner, gruvar mig för att ta ur all skit och försöka ta dit nya broddar

2011-11-24 @ 18:59:36 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Yrsa

Vad fin bloggen har blivit! :)

2011-11-25 @ 08:57:58 / URL: http://yrsaarbelund.blogg.se/
Postat av: Jenny

Fy vad läskigt, man tänker inte på att lampor också kan orsaka bränder men det var ju tur att alla klarade sig oskadda!

2011-11-25 @ 16:55:01 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Ann

Hoppas du hade trevligt i stockholm, jag är allt lite avundsjuk, hade också velat åka!

2011-11-26 @ 23:34:15 / URL: http://annrosdahl.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0