2. När & varför jag började rida

Första gången jag red var jag faktiskt bara 2 år. Den kommunala ridskolan i Timrå invigdes och hade barnridning. Jag skulle bestämt rida den största hästen, annars fick det vara! Tjejerna som tog hand om ponnyridningen försökte ett tag med att jag skulle rida en mindre häst, men gav upp tillslut och jag fick rida den stora svarta hästen. Jag var en envis liten unge!

Sedan började jag rida på barnridning där när jag var runt 5år och fortsatte några år med ridlektioner. Efter en olycka under en ridlektion, en tjej ramlade av men fastnade med fötterna i stigbyglarna och hängde efter hästen som skenade runt, medans ridläraren inte gjorde mycket för att få stopp på det hela, så bytte jag till den ganska nystartade islandshästridskolan där min syster börjat rida, Riiby Gård. Och där har jag varit kvar fram till flytten till Arboga.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0