Guffi=tölt häst?

Det trodde man aldrig för 2 år sedan! Men idag ville han bara tölta och tölta och tölta! Det var så härligt! Tänkte först bara skritta så jobbade honom ganska mycket i skritt först, böjde och ställde och växlade mellan kort och långt tempo. Men jag kände på honom att hon ville rulla iväg i tölt så jag lät honom och det gick så enkelt kändes det som. Han hade en bra form för att vara honom och varken tittade på stjärnorna eller myrorna så att säga. Han tuffade på varje gång jag lät honom och i mellan tog vi skrittpauser. Sista biten på grusvägen tog vi galopp och lät honom bara flyga fram och han bjöd på riktigt bra i en nästan storhästgalopp med en bra fast fri form. Avslutade med trav och lät honom även där bara rulla innan vi kom ut på asfalten. Var så glad när jag kom tillbaka till stallet!

Han fick prova lite av HestaMixen och jag tror han tyckte det var gott, fast han äter ju det mesta serverat i hink. Gav honom också en hink med vatten och den var nästan tom när jag släppte ut honom, så törstig var han. Tittade på en lektion en stund men de gjorde samma sak som sist jag tittade, vill ha lite ny inspiration, men det får man inte av samma övningar varje gång. Så jag höll A sällskap på stallplanen i väntan på veterinären. Deras otroligt fina sto Heba från Viby hade fått kolik. Hon blev bästa sto på avelsbedömningen på Wången förra sommaren, så A var väldigt orolig eftersom hon även är dräktig, hoppas det går bra och att de slipper vara uppe hela natten.

Imorgon blir jag hela 21år!

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Grattis redan nu:D

2011-10-13 @ 21:54:37 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0