Dagens ridtur

Idag var det riktigt härligt höstväder ute, förutom att det blåste storm ibland och kom några regnskurar. Började med att rida samma väg som igår, längs hagen ner till bäcken och sedan längs med den till bron. Sedan red vi på grusvägen, tog tölt och den var väl så där. När vi kom fram till huset kom det en man cyklandes och Guffi blev väldigt spänt och lyssnade inte alls, men det var inte mannen på cykel som var läskigt. Det var en älg! Den hade antagligen stått inne i trädgården och ätit äpple. Vi hamnade iaf ute på en åker.

När vi kom upp på vägen igen ville Guffi väldigt gärna tölta därifrån, så jag lät honom göra det. Och oj var ryggen kom upp och han var ordentligt ihoppackad i kroppen, riktigt roligt att känna även om han var spänd av älgen. Red sedan på asfaltsvägen fast bort ifrån stallet. Han bråkade lite och vill hellre gå hem, men gav upp efter en stund. Red in på grusvägen och töltade, travade och galopperade bort till avelstona och fölen som står upp i skogen, fast det är precis i skogskanten så det står mer ute på en åker. Sista biten fick vi till en väldigt fint tölt i väldigt korttempo, härligt!

Vände och red tillbaka, då kom första regnskuren och jag hade ingen jacka på mig, men det var ganska härligt ändå. Kom sedan några skurar då och då och ibland tog vinden tag så det regnade på tvären. Men jag var glad ändå för Guffi var riktigt duktig idag.

Myste med honom medans han åt och släppte ut honom ganka fort. Lät honom vara utan huvan, då kanske han kan kommunicera lite bättre med de andra. Sedan tog jag tag i att göra rent sadeln och tränset, behövdes verkligen och jag vill ha bort möglet så det inte blir mögel här också. Så nu är allt fint och rent igen.

Kommentarer
Postat av: sofie

typ som guffi! han är så otroooligt charmig, haha :D

2011-09-22 @ 23:14:13 / URL: http://toltaren.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0