Fredag

Igår blev det också en väldigt trevlig tur, tog det lite lugnare så eftersom vi körde ganska hårt i torsdags. Red ner längs med hagen igen och när vi kom till bron svängde vi åt höger och gick över den. Red sedan längs bäcken fast på andra sidan på en grusväg. Traven och galoppen gick fint, i tölten böjde jag honom lite mer än vanligt. Han är stelare i höger än vänster så den behövs mjukas upp mera, men det gick riktigt bra ändå. Red förbi två gubbar men en lasbil med tank på och en traktor. Dom förflyttade något från tankten till traktorn och det lät en del, men Guffi gick lugnt förbi. Han tittade lite konstigt på dom, men inget mer.

När han åt tänkte jag smörja in manen, men det behövdes inte så mycket. Väldigt skönt att allt det där skorvet från förra veckan har försvunnit. Snart är nog denna exemsäsong över! Han får fortsätta vara utan huva. Lagade lite småhål i täcket också, då har Guffi tråkigt och stod och pustade och frustade och vill verkligen förmedla "Jag har jättetråkigt! Sy fortare så jag kan gå ut!" Kändes det som iaf.

Det märks en väldigt stor skillnad på honom tycker jag, han är lugnare för det mesta. Så jag tror att han trivs.

Nidur mår iaf bättre nu. Han kan äta gräs och hö om man klipper det i småbitar, men jag vet inte hur det är med synen. Han ska helst inte vara ute när det är sol och/eller blåser, så han är väldigt rastlös.

Bäcken rinner precis bakom dom på bilden, och grusvägen vi red på går sedan bakom första åkerbiten.

Kommentarer
Postat av: Linda

Åh vad mysigt det ser ut :)

Sv: Jo jag ska försöka få någon att filma när vi travar, dock har jag ingen filmkamera och nu är det svårt att få någon som ens kan fota mig, känner inte så många i härnösand och många i stallet är små flickor..

2011-09-24 @ 13:32:33 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Ellen Sjögren

en sådan jättehärlig bild! :D

2011-09-25 @ 10:32:08 / URL: http://lnsjogren.blogg.se/
Postat av: Jenny

Jättefin bild!

2011-09-25 @ 18:45:04 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0