Onsdag

Trodde inte jag skulle orkar åka till stallet idag, Guffi har vilovecka eftersom jag inte klarar av att rida längre stunder just nu pga en hälsasituation. Vi behöver inte gå in på det mer än att säga att det inte är något allvarligt. Men tillslut kände jag ett litet sug efter att få rida om så bara i en liten stund. Åkte först förbi Öob på vägen och köpte ny Anti-bit. Väl i stallet drog jag på mig gummistövlarna och klafsade ut för att hämta Pufflan. I paddocken var de i fullgång med att bygga stall och gräva bredvid. Hittade Guffi tillsammans med några vid det lilla vindskyddet. Han stod utanför med ett av skäckungstona som är väldigt söt. Förhoppningsvis en kompis. Dom stod väldigt nära.

Sedan upptäckte jag det fina hålet på Guffis tänkte, och blev lite less. Morr. Tur jag köpte Anti-bit på vägen! Även idag gick jag vid hans framben när vi gick och det går riktigt bra! Han går verkligen snabbt när man gör så. Men det blir fortfarande lite problem ibland när jag måste styra, det behövs mer träning där. Borstade av honom snabbt och sadlade. Tog det nya tränset med äppelbettet idag. Sedan red vi där vi har ridit de senaste gångerna, ner längs med hagen. På andra sidan stacketet fick vi några tjejer som följde med, en av dom var stot som han stod med. Det finns ett till sto som har samma färger men annan teckning. Måste lära mig vad de heter och vem som är vem. Guffi pratade hejvilt med dom, iaf för att vara honom. Han som är så tyst! Nej inte nu längre, han gnäggar så fort man tar ut honom ur hagen.

När vi kom ner till ån svängde jag åt höger istället för vänster, och sedan svängde jag vänster igen och red upp mot gården igen i en gång kan man säga. Tog tölt först en liten bit, och han bara flöt fram! Underbart. Sedan tog vi trav och galopp och det var väldigt mysigt att rida mot solen som var på väg ner.

Han gick lite mat och jag satte mig och började sy täcket. Jag fick sitta i en timme på den lilla träbänken vid sadelkammaren/stugan som dessutom lutar. Jag kan säga att jag var lagom stel när jag var klar sedan. Guffi hade väldigt tråkigt under tiden och stod inte still en sekund. Och han ropade och ropade efter de andra, synd att jag inte kom på tidigare att spela in det. Han slutade när jag kom på den idén. Sedan var det på med täcket och dränka honom i Anti-bit och ut i hagen. När vi kom dit hörde man de andra hästarna komma galopperande bakom vindskyddet. Sedan kom de allihop. När ridskolehästarna hade gått in en stund senare stod Guffi tillsammans med skäckstona och åt halv i ett hörn. Lugnt och stilla. Jag hoppas att de är hans nya kompisar.

Söthäst!

Har man riktigt tråkigt kan man ju försöka busa till det med att klämma sig förbi dörren till sadelkammaren och ställa sig på andra sidan av stocken...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0