Söndagkväll

Ojoj, jag börjar nästan bli lite nervös nu. Om en timme ska vi hämta transporten och köra upp den till stallet, så slipper vi göra det kl 7 i morgon bitti. Jag har packat massa saker här hemma, så det är bara det i stallet kvar. Jag och mamma har lagat huva och exemtäcke så nu har jag två täcken och två huvor som är hela. Jag har ju ingen symaskin där nere så blir jobbigt om något går sönder och man inte har ett i reserv. Men nu ska vi nog klara oss.

Igår när jag skulle ta en liten uteritt med Guffi upptäckte jag att han hade tappat båda bakskorna, typiskt. Så han har fått spendera sina sista dagar på Riiby med vila och bus i hagen, skönt tycker säkert han, men tråkigt tycker jag som inte fick ta en sista tur runt favoritstigen. Men vi hittar nog någon ny där nere.

Vi har lagat massa hage i helgen. Och igår fick jag jätteont i ryggen och har det fortfarande. Satt ute och blev lite kall, så sedan när jag ätit middag så högg det till i ryggen och jag kan inte sträcka på mig. Så jag får gå omkring som en värre ostkrok än vanligt. Hoppas det går bra att köra imorgon iaf. Första gången jag kör längre än 2 timmar och det blir med hästtransport, hmm...Tur mamma kan ta över om det skiter sig.

Det känns inte riktigt verkligt. Imorgon flyttar jag från Riiby, där jag varit hela livet känns det som. Iallafall hela mitt islandshästliv. Jag började rida där när jag var 9år, kan ni förstå? Och nu ska jag flytta till ett helt nytt stall. Men jag tror vi kommer trivas.

Jag ska försöka uppdatera med några mms-inlägg under dagen imorgon så ni får se vad som händer. Ska försöka dokumentera dagen med kameran också, så man kan titta tillbaka och minnas hur det var att flytta. Jag har dessutom två tips jag tänker bjuda er på senare i veckan när allt har lugnat ner sig. Nyfiken?

Ojoj, nu är det nära!

Kommentarer
Postat av: Alexandra - tävling på bloggen, vinn en grimma från catago

Riktigt spännande, hoppas att resan går bra för er! Jag tror säkert att ni kommer att trivas.



Sv: Okej, jag tror nog att det kan bli svårt för mig att möta upp er i rätt tid. Vilken tid tror du att ni åker?

Vilken helg menar du med den sista förresten, 23-25 eller 30-2? :P

2011-09-11 @ 22:18:44 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag hoppas verkligen att det kommer bli bra för er :)!!!

2011-09-11 @ 23:14:48 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Natalie

iiiih spännnande : DDDD

2011-09-12 @ 09:13:02 / URL: http://dressyrnatalie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0