Onsdag

I dag tog jag bussen och letade mig igenom en område med både bostäder, dagis oh företag för att hitta hem till mina stallvänner. Jag gick nog en omväg, får prova andra hållet en annan dag. Sedan fick jag åka bil resten av vägen. Hästarna stod och myste i hagen, solen sken och det var mycket varmare och mindre blåst idag. Det blev lite allt möjligt ridning idag. Först skrittade vi igång längs grusvägen eftersom Fridas morfar körde traktor på planen på baksidan där vi tänkte rida. När han var klar red vi där. Koncentrerade mig på mycket på att mjuka upp honom, böja, volter, flytta bakdel osv. Han går riktigt fint tycker jag, och han går till och med kvar i form när man flyttar, nästan iallafall, men ett stort framsteg att han itne kör upp huvudet så fort man tar lite i tyglarna. Sedan red vi iväg till en åker på andra sidan av den skyddande skogen och björkhagen de stod i igår. Helen gick efter en bit och skrämde upp dom, men de lugnade ner sig till slut. Vi tog lite trav på åkern också. När vi gått tillbaka tog jag och sprang lite på grusvägen, både tölt, trav och galopp och det flöt på riktigt bra. Bröt av till trav några gånger i tölten men fick snabbt tillbaka honom. Racade lite i galoppen, kan man behöva ibland. Sedan skrittade jag av på baksidan och gjorde lite Fyllegubben.

När vi skulle gå in i stallet sedan gick Guffi först utan någon drivning bakifrån! Så det ska nog bli bra tillslut. Medans hästarna åt gick jag och Frida och tittade på några gamla bommar som några gamla inackorderingar gjort för säkert 10 år sedan. De har lekat där sedan dess och det hade växt en del mossa och svampar på dom, men vi hittade två någolunda okej bommar och två hinderstöd. Så nu kan vi hoppa lite eller bara ha bommar om vi vill. La ut björkris i hagen också, Guffi tyckte det var bättre än höet du fått så det var nog en bra idé. Nu får han påsklov, men Helen ska nog ta med honom på någon promenad så han får komma ut lite. De ska också få leta hästiga påskägg på påskafton. Äpplen och morötter, också kanske en ostmacka till Guffi.

På söndag ska jag faktiskt låna min och Guffis gamla kompis Geisli uppe i mitt gamla gamla stall. Försöker få tag på en häst åt mamma också så hon kan följa med. Ska bli roligt att få komma ut där i skogen som jag känner utan och innan och busa med Geisli medans hans ägare är i fjällen.

Kommentarer
Postat av: Sara

sv; Ja det är hon!:) tack så jätte mycket, roligt att höra!:) Var gärna med på min bloggtävling, första tävlingen jag någonsin har haha!:)

2012-04-04 @ 18:09:26 / URL: http://hastbloggeen.blogg.se/
Postat av: Jenny

Kul att ni hittade bommar och hinderstöd :) Ni får väl ta och fräscha upp dem med lite ny färg eller så ;)



SV: Ja, här är det förbaskat jobbigt eftersom hela Sjuhärad bara är uppförsbackar ;)



Ja, det där med älgarna och hästar på rymmen minns jag att du skrev om då. Hoppas de håller sig utanför hagarna nu i alla fall, kanske älgarna där har mer vett? :p



Jag är en färgnörd måste jag erkänna, men jag är inte någon expert direkt, tycker mest det är fascinerande med alla fina färger :)



Du kan säkert lära dig rida utan stoppar på tyglarna också ;) Det är ju en vanesak, jag rider helst med släta tyglar men visst funkar det med stoppar med. Och är de snygga är det ju huvudsaken ;)

2012-04-04 @ 20:10:11 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Hoppas du får tag i en pålle åt mamma din, låter ju som en härlig plan!



Sv: Ja dom är kanonhärliga, dom ska alltid hjälpa mig när jag är där på bästa sätt, men det klart det är ju så man gör som affärsman, men man märker ändå att de är trevliga i grund och botten alltså inte ett spel.

2012-04-05 @ 21:09:32 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Vad är fyllegubben?

2012-04-06 @ 10:40:55 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Linda

Jag har en liten önskning: En ridfilm på er :D!

2012-04-08 @ 16:41:11 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Jenny

Frida, vart har du tagit vägen?!



De lila tyglarna är från Fákur, googla på "islandshäst butiken" så hittar du dem :)

2012-04-11 @ 14:16:14 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Sv: Film? Ne? Jag hittar ingen som du nyligen lagt upp, letat i din blogg men då måste jag missa den?

2012-04-12 @ 20:12:27 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0