Sammanfattning

Nu ska jag försöka sammanfatta vad som hänt sedan skärtorsdag, tiden går fort när man har roligt.

På skärtorsdagen kom våran nya soffa, oturligt nog gick den största delen inte in i hissen med 5cm så vi fick släpa upp den till 7 våningen. Vi satte ihop den innan vi begav oss norrut, och den är väldigt fin och bekväm, helt klart värt väntan!

Under påskhelgen blev det mycket farande till sambons båda föräldrar, middag med min familj och jag och mamma var ute på en ridtur på söndagen. Jag lånade Geisli och mamma Blossi. En mysig och lugn tur fick det bli, Geisli hade inge broddar och det var en del is kvar i skogen. Jag insåg vad skönt det är att ha en häst som faktiskt har koll på alla gångarter. Jag har ju faktiskt inte ridit någon annan än Guffi sen i höstas när jag red Botta i hagen när jag hade min sista stallhelg där uppe.

Vi åkte hem på måndagen och med följde sambons mamma och lillabror som jag fått underhålla i några dagar eftersom sambon jobbat. Vi var på stan en dag, bakade en annan och var i stallet på kvällarna. Sambons lillebror var riktigt duktig och fick gå med både Guffi och Serstök in och ut ur stallet utan problem, men inte samtidigt så klart. Det var riktigt ruggiga kvällar med regn så vi myste och borstade bara på lurvbollarna.

I torsdags var vi i Stockholm på Trädgårdsmässan och köpte massa fröer och krukor till balkongen. Så nu odlas det förfullt! Köpte kattgräs till Müsli så hon inte ska äta upp mina andra växter och det har redan kommit upp. De åkte sedan hem på fredag och jag kunde spendera några timmar själv och i stallet. Tog en genomkörare av Guffi. Först red vi ut på åkern och in i skogen där vi gjort en stig, sedan ett varv runt åkern och ett försök till galopp, men Guffi var så pigg så det blev mest skutt och racer. Sedan hade vi töltträning på grusvägen fram och tillbaka några gånger. Det flöt på riktigt bra, kväde lite mer än vanligt eftersom han hade så mycket energi och det funkade riktigt bra. Traven tog vi på planen bakom stallet. Det var ganska blött men då fick han verkligen jobba på och göra sig av med den där energin som var kvar. Frida hade hoppat någon dag innan så hindret står kvar så vi provade på det också, men han rev när han väl hoppade så vi slutade där.

På kvällen sedan kom sambons pappa och syster istället, så i helgen har vi haft fullt upp igen. De åkte hem igår och då kunde jag åka till stallet igen på kvällen och rida tillsammans med Frida, men det kommer i ett annat inlägg.


Kommentarer
Postat av: Felicia

kolla gärna in min bloppisen på min blogg :)

2012-04-17 @ 16:04:07 / URL: http://FeliciaaR.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0