Snart dags för eksemtäcke

Igår kväll när vi red var det en del irriterande insekter i luften som Guffi hade morrat åt om han kunde. Därför fick han myggmedel innan jag släppte ut honom i hagen. Så nu har jag börjat fundera på när man ska ta på eksemtäcket. Upp i Sundsvall var vi fler och då gick jag mest efter när de andra tog på täcket, men nu måste jag börja tänka själv. Och dessutom kommer våren mycket tidigare här än där uppe.

Har ni tagit på era hästar eksemtäcke? Vad går ni efter när ni gör det och hur tänker ni?

Min stora tjocka katt Åskar som bor hemma hos mamma älskar eksemtäcken och ska alltid ligga och rulla runt på dom när man försöker sy ihop dom.


Kommentarer
Postat av: Svea-Karin

jag har börjat med exemtäcke på mina,

går efter när det börjar bli plusgrader på nätterna.



det värsta är om man missar de där första knotten... då är det nästan kört.

2012-04-19 @ 14:48:37 / URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0