Tisdag

Idag blev det en promenad i skogen på andra sidan av åkrarna vid sidan av den stora vägen. Vi skulle undersöka om det fanns något som liknande en stig där och ville därför inte sitta på hästarna om vi behövde göra en stig. Guffi gick in i stallet först med lite driv från Frida bakom, men  lite framsteg iallafall. Han står snällt i boxen fast jag inte behöver stänga dörren ordentligt, det gillar jag.

Vi traskade som sagt runt i skogen men sekatör, sax och plastband att märkte upp stigen med och tog bort massa grenar så jag slipper få rivsår i ansiktet av att rida där. När vi kom ut ut skogen vände vi och försökte gå tillbaka samma väg. Det var en liten viltstig eller en gammal stig men inte hela vägen så sista biten gick vi fel, men hittade en ganska bra väg ändå. Så vi får märka upp den andra vägen en annan dag kanske. När vi vända bytte vi hästar också, Frida blev lite trött på Serstök som inte ville stå still så jag tänkte att hon kunde få gå lugnt med Guffi istället så blev det lika jobbigt för oss båda. Hon är lite envis, men det går om man är bestämt. Och jag har en riktigt snäll häst faktiskt, man tänker inte på det förän vid sånna här tillfällen.

Efter promenaden fick de mat och sedan gå ut i hagen med björkar på framsidan av stallet. En väldigt mysig liten hage, men sedan fick de gå ut i den vanliga igen och fick sin middag. Vi fikade även idag, men då var det Helens mamma som bjöd.

Imorgon ska jag åka buss faktiskt, men inte cykla utan vi åker bil tillsammans hemifrån Helen och Frida. Undra om jag kommer behöva den där cykeln egentligen...Och sedan får Guffi påsklov för på torsdag åker vi upp till Sundsvall, men först ska vi ta emot soffan som kommer på förmiddagen! Det börjar bli väldigt obekvämt här på golvet.

Kommentarer
Postat av: Linda

Sv: Haha ne april är en lurig månad, då kom jag till ;)

2012-04-04 @ 14:45:07 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Jo jag kan nog höra med grafströms, dom är ju riktigt trevliga också. Gud vad kul det skulle vara att köra!

2012-04-04 @ 14:45:35 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0