Västerås

Jag trivs verkligen i den nya lägenheten, man mår bra av att bo i den. Det är roligt att laga mat i det fina köket och vi har sol hela dagen. Det blåser en del här uppe på kullen, men det gör inget med den utsikten vi har. Men en sak som jag stör mig på här i Västerås är busstrafiken, det krånglar verkligen till det för sig själva. På dagarna går det massa buss hit och dit, men de har en speciell linje som man måste ha ett annat busskort för att åka med verkar det som. Efter kl 19 slutar nästan alla dessa bussar att gå och de har några andra linjer som går på kvällarna. Så man måste hålla reda på hur många bussar som helst om man ska lyckas hitta en som passar. Det kallar jag att krångla till det hela.

Busstrafik i Arboga existerade inte riktigt, men bussarna uppe i Sundsvall är riktigt bra om man jämför med dessa tycker jag, även om de inte alltid gick så ofta. De har också ett väldigt bra system när det gäller busskort, man köper ett kort och laddar det med den summan man vill, sedan när man kliver på bussen säger man var man vill åka och visar upp kortet. Pengarna dras av och det är bara att åka. Ju mer man åker desstu billigare blir det. Här finns det massa olika busskort som gäller visst många resor var som helst eller en viss sträcka, men också sånna som gäller tex i 30 dagar.

Nä, krångligt är det med bussarna här!

Idag ska jag och Frida rida ut i skogen på eftermiddagen, hoppas han klarar av att gå där efter älgincidenten i onsdags.

Kommentarer
Postat av: Linda

Jag tycker ni är förbaskat modig av att flytta runt som ni gjort, jag är så hemmakär, vill inte lämna denna gård, mina rutiner och vänner. Klarar ju knappt av att bo i härnösant i en vecka :P haah

2012-04-02 @ 13:39:11 / URL: http://mittangsull.blogg.se/
Postat av: Sara

sv; Jag har själv en ridtravare och där finns det också en del fördomar så jag "vet hur det känns" haha :) Har själv ridit islandshästar innan jag skaffade dom två hästarna jag har nu, var iväg på turridning några gånger och även en vecka på läger :D dock fick jag är rätt seg islandshäst haha ;)

2012-04-02 @ 14:06:06 / URL: http://hastbloggeen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0