Guffi min Guffi

Jag och Frida åkte ut tidigt imorse för att förhoppningsvis slippa alla insekter, men det gjorde vi inte. Kom regnskurar då och då så så fort de inte regnade kom de alla flygande och irriterade oss. Men det var ändå ganska lite mot var det varit, så man får väl vara glad för det.
 
Det var iallafall uppehåll när vi var ute och motionerade. Frida tömkörde och jag gick brevid Guffi, men sadel på, och gjorde massa skrittövningar från marken. Det borde finnas ett namn på detta, eller ska jag komma på ett? Han hade hacket på eftersom jag ville kunna ge honom äppelbitar när det gick bra om jag skulle träna uppsittning också. I början var vi lite osams över var vi ville, jag försökte svänga åt höger men han försökte trycka ner mig i diket. När vi sedan hade lärt oss att förstå varandra för dagen så gick det hur bra som helst! Volter, ställa och böja, flytta bakdel och en hel del tempoväxlingar i skritten blev det. Det går helt klart bäst när jag går på höger sida, min vänster arm blir lite svagare och tar inte över lika mycket som när höger ligger över på andra sidan och blir ännu svagare. Att gå på höger sida känns ju helt bakvänt först, men han gick riktigt fint där till slut. När vi kände oss nöjda provade jag att sätta foten i stigbygeln och bara stå och han brydde sig inte alls. Det enda han vill var att få äppelbitar som han fick. Det kändes väldigt bra att han inte reagerar längre, men jag slutade ändå där eftersom det gick så bra. Lite stretching blev det innan vi gick in också.
 
Guffi tog även i dag en tupplur i stallet både före och efter sin mat. Tror nästan han snarkade när jag smörjde in eksemen, väldigt djup andning var det iallafall. Provade också att göra rent sadeln och tränset med läderservetterna och det blev ju riktigt bra. Väldigt smidigt och enkelt var det, min utrustning kommer nog vara mycket renare nu än vad den varit. Vi lämnade hästarna inne så allt smörj fick torka in ordentligt om det skulle regna mera och Helen skulle släppa ut dom senare, men än så länge har det inte regnat så det kanske var onödigt. Guffi tycker nog det är skönt att få sova lite till.
 
Han känns lite piggare och positivare nu. Idag fick han väldigt bråttom ut ur stallet när vi skulle motionera när Serstök gick ut före, och det är ju ett glatt tecken från honom. Även om han har väldigt bråttom in från hagen...
 

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Sv: Haha det är du som valt fel dag. Det är ju A-finalerna som är roligast;)

2012-08-04 @ 21:51:36 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0