Jag har ridit Serstök

Idag har jag ridit på Serstök och hon var riktigt rolig. Väldigt obalanserad jämfört med Guffi, men det var ingen överraskning. Eftersom Guffi tappat sin sko finns det inte mycket man kan göra med honom så jag lagade lite huvor och han fick stå och sova i sin box.
 
Frida började att skritta runt lite på Serstök och hon verkade mycket mer framåt än vanligt där på baksidan. Sedan fick jag hoppa upp, var väldigt ovant med hennes små steg. Det blev både tölt, trav och galopp för kunde, det gjorde hon. Töltade bara några få steg i taget innan vi saktade av och tog om, och det var en hyfsat ren tölt men det gick inte fort, väldigt dålig form och inte så långt, men det handlar bara om att träna upp den. Hennes trav är väldigt obalanserad, speciellt om man jämför med Guffi som travar i alla lägen och hastigheter, så där behöver hon verkligen stärkas. Avslutade med en kort galopp och hon tog galoppskänkel, fast jag egentligen inte riktigt vet hur man ska göra, men mitt sätt fungerade iallafall. Red kanske 15-20 minuter och var helt slut i benen så man fick vekrligen jobba henne hela tiden. Driva i varje steg i traven för att hon inte skulle falla ur. Försökte lära Frida att göra det sedan, hon fick till det till slut och då kunde de trava ett helt varv på baksidan av stallet för första gången. Tölten fick de också till riktigt fint.
 
Nu vill jag verkligen hitta en tränare så vi kan komma ihåg och få hjälp med alla småsaker. Vi ska bara hitta någon...

Kommentarer
Postat av: svea-karin

ja det skulle vara jätte roligt att komma och hålla lektion för er. :)

om du går in på min hemsida så ser du vad jag har för priser. så tillkommer ju en liten slant för bensinen också.. :)

hur många är ni ? :)

2012-08-14 @ 02:40:29 / URL: http://karinmattson.blogg.se
Postat av: Mikaela

Bor inte ni hyssat nära strömsholm? Borde ju gå att få ut någon av de som går utbildningen?

2012-08-15 @ 11:20:01 / URL: http://svippostina.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0