Regntur

Idag var det lite jobb igen, och vad det var långtråkigt. Tiden gick väldigt sakta och jag ville bara åka ut till stallet och prova mina nya tyglar. Det började regna på eftermiddagen så när vi kom ut var det bara på med regnkläderna. Fridas pappa satte upp två ugglor i stallgången så nu har vi två uppbindningsplatsen. Guffi har sin med lila grimskaft som de köpt åt oss. Han satte också upp två nya tränshängare eftersom vi börjar få så mycket saker, fast vi har ett helt stall att bre ut oss i.
 
Sedan invigde vi stallgången och det gck riktigt bra där de stod emot varandra och spekulerade. Guffi blev lite spänd, men det släpper nog när han vant sig. Sedan var det ut i regnet med äppelbitar i fickan. Började att gå bredvid honom i ca 15min, kolla hur han kändes och jobba lite med honom så. Det kändes riktigt bra. Serstök var lite osäker på regnsmattret på taken, men Guffi brydde sig inte alls. Så då provade jag att sätta foten i stigbygeln och han sökte på en gång efter äpple, så han fick två bitar innan jag satte upp. Inga problem alls, han var lugn hela tiden. Så nu känns det som att det går åt rätt håll igen. Det här är nog ett väldigt bra sätt för oss att träna på det här. Regn är bra, det går bra för oss då.
 
Red en lite stund bara i skritt, böjde honom lite men hade inte så stora krav mer än att han skulle vara lugn och det ska ju vara roligt att jag sitter på ryggen. Blev en lite sväng på vägen. När Frida sa att hon trodde hon såg en blixt ville jag avsluta, för då kan ju åskan komma och då är inte jag så säker. Nä, fy, åska klarar jag inte av. Men det kom ingen som tur var. Guffi fick stå med sitt lila jättefleecetäcke och torka lite medans vi var inne och fikade och Frida åt middag. Hon hade bakat väldigt goda muffins som man blev väldigt mätt på, så det blev ingen middag för mig idag.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0