Tömkörningsfilm

Eftersom ingen annan ville åka till stallet med mig idag så åkte jag själv och filmade även själv när jag tömkörde. Pall och myggmedel är bra att ha till annat än vad man tror. Först var jag dock och köpte lite saker, nypon, en korg att hänga på stallväggen med saker i och ett sweetironbett som jag använde idag. Tänker använda det hela veckan, så får vi se vad han tycker sedan, men idag gick det bra.
 
Det var jäkligt varmt idag så jag tog in båda hästarna som var väldigt varma och svettiga, de stod faktiskt uppe i skogen i skuggan. Vi höll till på stallplanen för längre orkade vi inte gå och där var det också lite skugga. Filmen är ganska lång men jag hoppas att någon orkar titta iallafall lite grann. Han var trött och loj så jag fick använda spöet som jag väldigt sällan behöver, så första delen är på snabbspolning så ni slipper se sömgångaren. Men sedan blev det lite fart på honom och han försökte iallafall. Han drar sig mot stalldörren en del, men annars gick det ändå bra för att vara en sån här dag. I slutet av traven i vänster varv sänker han sig riktigt fint, så dit kan ni ju hoppa om ni inte orkar titta på allt. Stallkatten Tova syns också i början som en svart klump.
 
 
Lägger också upp filmen från första gången vi tömkörde i januari med hjälp av Alexandra, så kan ni jämföra om ni tycker vi blivit bättre på det hela. Flaxar med armarna gör jag ju fortfarande.
 

Kommentarer
Postat av: Julia

SV: Sorry för lite sent svar... Nej när motivationen försvinner så blir det riktigt tufft, tur att man har folk som hjälper en i såna lägen. Men nu är vi på väg tillbaka igen också ;)

2012-08-19 @ 22:01:17 / URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Svea-Karin

Lr om ni vill ta med er hästarna hit och rida lektion. Går att sova över också om man vill stanna två dagar :)
Bara ett förslag :)

2012-08-20 @ 12:01:02 / URL: http://karinmattson.blogg.se
Postat av: Jossan

Svar: Haha! Jo, alla säger ju så att det är första steget, men jag har vetat om de här problemen i typ 4 år nu men har fortfarande inte gjort så mycket åt dom... Så första steget är inte det svåraste steget ;P
Hm.. Underligt!

2012-08-20 @ 19:17:41 / URL: http://semtegensis.blogg.se
Postat av: Felicia - Islandspower

Hej!
Jag har pratat med dig lite förut om att du kanske skulle ha kommit till Sleipnirs vår tävling i våras, men du var inte där va? :)
Ska du till KM:et och fota nu den 9 september? :)

Mvh Felicia

2012-08-20 @ 20:38:10 / URL: http://islandspower.webblogg.se
Postat av: Jossan

Sv: Haha! Ja ;) Men jag måste bara skärpa mig jag kan om jag vill ;)

2012-08-20 @ 22:33:20 / URL: http://semtegensis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0