Trött myskväll med lite nerver

Jag och Frida var nog båda lika trötta ikväll så det fick bli en mys och pysselkväll i stallet. Hästarna ville gärna gå in men Guffi var inte lika lugn som vanligt. Han stod spänt och tittade ut genom fönsterna. Eftersom det är ganska mörkt i stallet tog jag ut honom i gången när jag skulle smörja eksemen, men där kunde han inte stå stilla. Så då tänkte jag att han får stå i Serstöks box eftersom hon skulle stå i gången. Men då blev han sitt gamla jag helt plötsligt. Kunde inte stå stilla, gick runt runt, tryckte sig mot dörren och bara stressade. Så då gick vi tillbaka till hans box och där kunde han stå lugnt och stilla utan några som helst problem, fast spänd var han fortfarande ett tag till. Jag vet inte vad han såg för spöken, eller älgar...
 
Nu är jag ledig hela helgen och imorgon kväll kommer mamma och hälsar på.

Kommentarer
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Nej jag menade den när man håller en morot mellan benen, den som var på bilden :) Hästen ska stå med raka ben då och inte börja böja dem för att nå längre :)

2012-08-31 @ 11:05:33 / URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se
Postat av: Linda

Jaha hoppsan, har han ofta mycket nerver i kroppen? Haha jag skulle bli tokig på Fifa, när hon håller på att tramsa då jädrar säger jag till på skarpen, men henne får man vara rätt hård med. Det är som att fostra en unge men det funkar ju :)

2012-09-02 @ 08:52:44 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Fia

alltså, ibland vet man bara inte vad de där hästarna sysslar med...

sv; Nej, jag har aldrig varit dit. Någon som kopierar MIN stil? o-ouh! :o haha ^^

2012-09-03 @ 08:05:26 / URL: http://www.meistaraverk.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0