Var är mina äpplen/digestivekex?

Guffi har verkligen börjat lära sig det här med att han får äpplen när jag sitter upp eller bara lägger lite tyngd i stigbygeln från marken än så länge. Igår när de stod i stallgången fick de varsin bit äpple och sedan försökte Guffi, fast han satt fast, att kolla om det fanns något mer vid magen där stigbyglarna brukar vara.
 
En annan rolig sak han gör ibland är när jag smörjer in honom i "armvecken", mellan frambenen alltså, så stoppar han ner huvudet och tror vi ska stretcha och kanske få lite digestivekex.
 
Det är inte bra att en häst tigger, men han undersöker bara om det finns något där. Han försöker inte ta något ur handen på mig, eller bita mig, utan kollar först om det finns något. Finns det ingen den gången så accepterar han det, men man kan ju alltid kolla nästa gång igen. Den enda gången han får tigga är när jag sitter upp, så han förknippar det med något bra.
 

Kommentarer
Postat av: Linda

Tjoho! ser att du gör lite morotstricks, vad roligt, funkar det bra :)?

2012-08-23 @ 19:25:20 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Nina

Vad är det som hänt med Guffi eftersom han är så känslig för när du sitter upp? Jag har ju inte läst din blogg så länge så jag har hört om det..

2012-08-28 @ 10:30:49 / URL: http://stallskogalund.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0