Veckans som gått

Den här veckan har jag verkligen varit trött hela tiden, vill bara sova när jag är hemma men jag har åkt till stallet ändå och haft det riktigt trevligt. I måndags blev det som jag tidigare skrivit en lite ridtur i regnet, så i tisdags ville jag inte tråka ut honom utan tog och tömkörde istället. Vi tog ett varv runt åkern medans Frida red Serstök. Han ville gärna vända hemåt så det blev en del extra volter, men det är ju också bra träning. Tog lite trav på baksidan av stallet sedan och det gick riktigt bra. Försökte få lite tölt också, men nej, det gick inte.
 
I onsdags cyklade jag och Frida ut på dagen. Jag kände mig lite yr och hade ont i huvudet så vi tog en promenad. Det slutade med att vi var ute i ungefär en timme och gick 3,5km. Först skulle vi bara gå i skogen, men sedan tyckte jag att vi kunde prova att gå runt ute på vägen. Serstök är inte så van vid bilar så Frida tar det lite försiktigt, men det gick riktigt bra ute på asfaltsvägen. Guffi brydde sig inte alls, Serstök ryckte till lite, men läskigast var nog cyklisten vi mötte. Sedan hittade vi en ny väldigt trevlig slinga i skogen där man kunde gå runt. Var lite upp och ner, och torrt eftersom det låg lite högre upp än skogen vid stallet. Det här låg inte alls långt bort så det kommer nog bli en väl använd tur tror jag. När vi cyklade tillbaka öppnade sig himlen över oss och vi blev helt dränkta.
 
Serstök har för övrigt börjat rymma. På onsdags morgon hade de hittat henne utanför hagen, glatt ätande, och Guffi på insidan. Enda förklaringen vi fann var att hon skulle hoppat över där det var ganska lågt, max 60cm, men hon har ju aldrig visat oss dessa hopptalanger tidigare. I dag hade hon rymt igen berättade Frida på telefon. Helen hade hittat en stolpe som låg ner, så där tog hon sig nog ut denna gång. Hon hade varit ute på stora vägen, men Guffi var snällt kvar i hagen. Han tycker nog hans rymningsdagar är över sedan i Sundsvall, så han låter helst bli. Så nu ska de få lite hö i hagen, om det är så att hon tycker det är dåligt med mat och bättre utanför. Vi får väl se om hon håller sig kvar. Frida hade också snällt smörjt in Guffi åt mig, så jag kunde åka hem efter jobbet och äta middag alldeles för fort eftersom jag var så hungrig.
 
Mina tomater på balkongen börjar bli orangea!
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0