Djupsnöflås

Igår blev det ett försök till att komma igång igen med träningen, trött efter jobb, snorigt upp över öronen och en hosta krypande så blev det väldigt jobbigt för mig själv. Guffi skötte sig exemplariskt. Eftersom Frida inte vill lämna Vindur själv inne just nu motionerade vi i skift, så jag började och det gick bra att tömköra även utan Serstök. De senaste gångerna har han blivit rätt tjurig och bara bråkat med mig när vi varit själva men han skötte sig igår. Försökte gå tillbaka till stallet några gånger i början men sen gav han upp. Pulsade lite i snön på baksidan och böjde igenom och travade på framsidan där det var plogat. Vänster varv var svårare igår men efter lite trav i höger där det gick väldigt bra skärpte han till sig, slappnade av och gick bra även där. Gick en sväng ut till vägen också för att skritta av. Sen var jag helt slut och tungt att andas var det.
 
Mamma har tjatat på att hon vill se hur Vindur ser ut, och här är han och Guffi!
 
Jag är så himla ridsugen! Vill ut och springa i snön, men idag skulle jag baka lussebullar och blev helt andfådd bara av att gå till affären. Den ligger precis nedanför så det är inte långt. Därför kändes det bäst att vila sig lite idag och försöka med lite ridning imorgon. På söndag har vi lektion så vore ju bra om man hade ridit någon gång sedan sist vi hade lekton för två veckor sedan.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0