Tömkörning i repträns


Nu är vårat underbara underlag förstört av plusgrader och snöblandat regn. Hoppas det blir lite kallare snart igen.

Det blev tömkörning idag på kvällen efter jobbet. Frida började med Serstök och efter en stund gick vi också ut så Vindur fick vara helt själv en stund. Jag använde reptränset för första gången, har bara haft det vid promenader osv tidigare. Det fungerade riktigt bra att tömköra i. Hackamoret glider bara i ansiktet tycker jag men det här låg stilla.

Vi fokuserade mest på att förstå varandra, svänga, broms och lite böja. Det gick riktigt bra när Guffi förstod signalerna efter bara en liten stund. Travade lite i djupsnön och han jobbade på bra. På slutet kunde jag böja honom rätt så bra utan att svänga samtidigt. Åt höger lättare som vanligt, inte riktigt lika mycket böjning åt vänster men helt okej. Kommer definitivt använda reptränset fler gånger, måste prova rida med det också.
Det här tränset hade han idag.

Kommentarer
Postat av: Mikaela

Jag måste också ta tag i tömkörandet igen. Det får det bli idag.

Sv: Jag har tänkt köpa en klippmaskin jättelänge. Så hittade jag denna som egentligen kostade 500kr, men legat där sen juni, så jag fick den för 300. Tror nämligen att jag kan behöva köpa ett finare skär.

Nej inte pälsätarna:( Dimma tror jag dom kommer trivas fin fint på, i björnpälsen.

2012-12-17 @ 10:43:08 / URL: http://svippostina.blogg.se
Postat av: Julia

Kör du också på lila eller va de bara en slump? :D
Sv: Haha ja lycka till, men lite mysigt är det med all snö också ;)

2012-12-21 @ 23:03:56 / URL: http://semtegensis.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0