Dagens ridning

Ja, nu ska ni få se! Jag tog med mig en sockerbit till paddocken och satt mobilen på den som fick filma när jag red. Den klarade av 28min sedan dog den. Nu har jag klippt ner det hela till 10min så ni inte behöver bli allt för uttråkade. Jag hoppas ni orkar titta på alltihopa och ni får gärna komma med snäll och konsturktiv kritik!

Det hela gick ganska bra. Han gick jättefint i skritten först, böjde ordentligt och arbeta på bra. Tölten var inte så bra som den kan vara ibland och han kastade runt med huvudet en aning. Sista klippen på den var det bästa vi fick till idag. Dessutom hände något som aldrig hänt förut, den som tittar får se! Traven var lika fin som vanligt och i dag ville han helt av sig själv helst ha hakan i marken, det är ju bra att han sänker sig, men man behöver ju inte överdriva. I galoppen vågade han inte riktigt ta i för det var nog lite halt under snön. Så ta och titta nu och berätta gärna vad ni tycker.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

Nu har jag tittat. Läser ofta på jobbet och så tänker jag den filmen ska jag kolla på när jag kommer hem och så glömmer jag bort det:P



Hoppas tungan över bettet är en engångsgrej. Min förra häst krånglade jätte mycket de första åren men sen släppte det. Nu har han dock börjat igen...

Ser fint ut längtar tills jag också kan rida Oddi i ordentligt lång låg form i traven:)



SV; Jag flyger och det är lite nervös var jättelänge sen jag flög. Men det kommer nog gå bra:)

2012-02-16 @ 13:55:52 / URL: http://svippostina.blogg.se/
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Han har ju en jättefin trav! :) Tölten känns väldigt lik Funis, lite travtaktig och hög i formen. Funi och Guffi är nog ganska lika tror jag :)

2012-02-16 @ 20:26:45 / URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Linda

Sv: Ändrat till Queens nu haha, blev så brydd när vi for dit då jag inte såg Kings skylten.



Oj det är så svårt att dömma via film tycker jag. Dömma överhuvudtaget men det jag kan se såhär så vill jag få en finare form i tölten med bättre överlinje, nu drar han upp huvudet rejält och tappar en del arbete, men som sagt det har du ju själv skrivit i bloggen :)



I traven sökte han ju sig neråt betydligt finare :D Jättefin takt och han ser ut att vara balanserad, liiite mer driv, han behöver länga steget något annars såg det inte tokigt ut :D



Galoppen kunde vara rundare men inte heller tokig, det ser ut som att det går att jobba till den starkare ganska lätt ändå. Jag tycker du rider honom lugnt och fint!! Men tänk på att titta upp.. haha jag tittar alltid alltid ner försöker jobba på detta själv, har hänt att jag red in i en hahah

2012-02-18 @ 23:40:57 / URL: http://mittangsull.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0