Fredag

Idag gick det trögt att cykla och min mössa försökte flyga av, tillslut fick jag sätta fast den under hakan och såg väl ut som någon galning. Fram kom jag tillslut och lånade gjorden igen så vi kunde tömköra. Det gick helt klart bättre än jag trodde det skulle. Det blev en del ifrågesättningar, men jag fick ju inte riktigt till det alla gånger. Vi lyckades lösa den mesta iallafall. Ett problem är han att vänder sig mot mig när vi gör halt. Ett annat är att longerlinorna ger väldigt dålig eftergift så han drar åt sig dom ibland. Det blev en del trav och vi kunde ganska lätt ta oss runt fyrkanten och på volter, men han drog sig inåt ändå. Och vet ni vad, vi fick till tölt! Jag som sa till Alexandra i fredags att det aldrig kommer gå, men det gjorde det! Var en lite märklig upplevelse att se honom tölta från marken, det har aldrig hänt förut. Såg ganska bra ut fast han hade huvudet väldigt högt, men det blir väl bättre om vi får träna. Fantastiskt med tanke på att för ett år sedan tog vi knappt 5 steg i följd med mig på ryggen.

Pratade med A efteråt om vaccinering som Guffi ska vara senast den 14 februari. De hade något av fölen som skulle fortsätta sin grundvaccinering nu så vi kunde göra det samtidigt, så hon skulle ordna det hela. Tog också med mig redskap och skottkärra och mockade i hagen, som "betalning" för att jag lånade gjorden. Det var inte lätt, men lite fick jag bort iallafall. Får köpa en egen gjord snart, haha. Tömmar ska jag nog titta efter på måndag när jag ska jobba i Örebro. Tänkte också gå in på Hööks och prova ridbyxor, inte så ofta jag kommer iväg till någon hästaffär så jag får väl passa på.

Kommentarer
Postat av: Matilda

Svar: Tack för lyckönskningen! Det gick faktiskt riktigt bra på ridpasset även om jag fick ändra planerna lite pga. av underlaget. Men en mysig barbackatur är aldrig fel :)



För mig ser designen fortfarande ut som när jag skickade print screenen men jag ska prova att radera "cookies" filerna och se om det hjälper. Kan vara så att datorn har lagrat den gamla designen i minnet och missar att uppdatera till den nya... :)

2012-01-27 @ 21:26:07 / URL: http://mphotostory.blogg.se/
Postat av: Tess -Kervefors Foto & Media

SV: Varsågod Frida, du har verkligen känsla för att fota hästar. Det märks att du gillar dem! :)

2012-01-27 @ 21:37:07 / URL: http://kervefors.se/blogg
Postat av: Tess -Kervefors Foto & Media

SV: Varsågod, det var så lite. Jag tror du kommer att göra ett alldeles utmärkt jobb som djurfotograf Frida. Vi får peppa varandra! ;)

2012-01-27 @ 22:33:43 / URL: http://kervefors.se/blogg
Postat av: Mikaela

När du börjar får kläm på att få till tölten från marken, testa att använda halsförlängaren även då. Det har hjälpt Oddi jättemycket för att slappna av och inte gå runt som en stjärnkikare:)

2012-01-29 @ 11:50:48 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0