Funderingar om tömmar...

Jag har tänkt införskaffa egen tömkörningutrustning så jag slipper mocka när jag ska göra det, haha. Men det känns bäst att ha eget om vi ska göra det ofta. Förhoppningsvis har jag hittat en gjord på Hästnet eller om det var Blocket, för en billig peng. Vi behöver inte ha någon lyxutrustning. Men nu är det tömmar jag funderar över. Longeringslinan fastnar ju bara och det blir inge bra, så funderar på att göra som Mikaela. Köpa båtrep och egna spännen, det blir helt klart billigt. Men frågan är hur man får fast spännena själv...

Sedan hittade jag dessa hos Hööks. Någon som har sånna själv? De ser ju ut som deras vanliga tyglar, och mina jag hade därifrån förut gick faktiskt av för att medlet som var på frätte sönder lädret tror jag. Men om man gör ren dom innan första användningen kanske de håller. Frågan är ju också om de löper genom ringarna lika smidigt som båtrep. Helt klart enklare att köpa färdiga, men ja, frågan om.

Vad tycker ni? Dela med er så jag kan köpa på måndag!


Kommentarer
Postat av: Tess -Kervefors Foto & Media

SV: Det stämmer Frida, jag startade den 17 oktober så jag har bara haft företaget i 3 månader än så länge, och just vintern är väl inte bästa tiden att starta upp på kanske. En lärdom! :D

2012-01-29 @ 01:06:17 / URL: http://kervefors.se/blogg
Postat av: Erica

http://www.aaislandshast.se/shop/ Finns de där lila tränset och massa annat snyggt också! =) /Erica

2012-01-29 @ 11:04:39 / URL: http://minsvala.blogg.se/
Postat av: Mikaela

Jag kan fota hur mina ser ut vid hakarna, inte snyggt men det funkar. Såg även på Lindas blogg att hon hade satt fast sina hakar snygg:)



Jag gillar inte platta tömmar men de långa jag har är rundade en bra bit längst fram och platta där man håller själv. Det trasslar sig lite men löper väldigt bra:)



Sv: Jag badar katter helst i badkar. Nu har jag inget badkar hemma. Men jag vet ju kompisar som har hyffasat nära och föräldrarna då. Badade vår ena ute katt i duschen en gång då han hade rullat sig i hästskit och ja han satt rätt som det var på mig och försökte bita mig i halsen:( Badar man honom i badkar är det inga problem. Men liksom det är innekatter på utsällning - ja dom blir lite feta i pälsen på vintern;) Tror inte riktigt det är något för mig..

2012-01-29 @ 11:46:35 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0