Tisdag

För en stund sedan kom jag hem från stallet där jag varit under kvällen. Lagade god mat till sambon så jag fick låna hans bil. Ni som spenderar er mest i tid i stallet i mörker måste tycka att jag är knäpp, men det var så mysigt! Skönt att komma till stallet och inte känna att man har massa saker man ska göra när man kommer hem och bara ta det lugnt. Alla hästarna stod vid grinden och Guffi följde gärna med mig, inget krångel alls. Vi stod ute vi bomen så vi slapp bråka om att gå in i stallet. Han var helt lugnt och verkade ha lugnat ner sig sedan nyår vilket är väldigt skönt, eller så var det bara kvällslugnet som påverkade honom.

Vi håll till i ridhuset som jag redan hade tänt i så där var det heller inga problem att gå in. Skrittade större delen av tiden med varierande övningar. Böjde ordentligt, korta stegen, flytta bakdelen osv. Han lyssnade riktigt bra och hade tillslut byggt upp så mycket energi att han inte kunde hålla sig i skritt. Då tog vi trav och några övergångar till galopp som Adina skrev om för ett tag sedan. Trav på kortsidan, vända snett igenom i galopp och ner till trav på nästa kortsida. Han tyckte det blev lite förvirrat tror jag, visste inte riktigt vart jag ville han skulle. Men provade gjorde vi iallafall. Sedan blev det mer galopp på volt och idag var det energi i gubben! Tog lite tölt i båda varven innan jag hoppade av och skrittade ev för hand. Flyttade och backade och stod vid väggen där något sågade på andra sidan, det var ju lite underligt att väggen lät...

Sedan tittade jag när E och hennes dotter red Júni och hjälpte till att bära vatten. Jag har nog sämst taktig och sämst armar för det. Dom är alldeles för långa så hela jag blev blöt kändes det som. Frågade även om jag kunde låna någon gjord så jag och Alexandra kan försöka tömköra på fredag när hon kommer och hälsar på.

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Jag vi får väl se hur det går! Får ha med oss dator så vi kan kika på youtube ;)

2012-01-17 @ 21:45:56 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Adina & islandshästen Funi

Ja, vi är inte så vana att rida på diagonalerna, åtminstone inte jag & Funi så lite förvirring blev det allt. Ibland när man provar trava efter diagonalen, typ öka blir det också lite missförstånd. "Menar du att vi ska hit...?" haha

2012-01-17 @ 21:49:35 / URL: http://fyrbentaspringare.blogg.se/
Postat av: Jenny

Filma sen också, glöm inte det ;)

2012-01-18 @ 00:28:13 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Svea-Karin

ja jag kan tänka mig det, är ju väldigt fina grejer till lågt pris!!

2012-01-18 @ 00:36:39 / URL: http://karinmattson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0