Bus i hagen

Efter jobbet åkte jag ut till stallet en stund. Det var riktigt varmt och kvavt ute så tog in båda hästarna. Först Guffi och sedan när jag hämtade Serstök lekte hon rövare i hagen. Ni kan se första klippet i videon nedanför. Hon sprang så där fram och tillbaka tills hon stannade vid grinden och gärna gick in.
 
Jag longerade Guffi i ca 10 minuter med hacket. Satte det på hans vanliga träns ochd det funkar nog bäst på det så bettet får sitta på det andra istället. Han var lite loj och okoncentrerad, men i det här vädret får man vara det. Lite trav blev det också innan vi gick in igen.
 
Sedan när jag släppte ut dom igen skulle jag gå och stänga den andra grinden där jag tog in dom, och efter kommer de luffsande, så jag tog och filmade och busade lite med dom. Och bevis har ni på att Guffi som sagt var lite loj, det kommer några gäspningen nämligen. Tur ingen var hemma, för jag såg nog lite tokig ut som sprang omkring med dom i värmen. Så här kommer det film!
 

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Hur orkar hon springa så när det är så varmt :P
Guffi var då lite trötter han men söt :)
Gick det bra att longera med hacket? Tycker du det fungerar bra på honom?

Sv: Ja, det är väl bara till att smacka på igen tills hon förstår att bra inte är stanna :)
Känns himla bra att ha hittat något som fungerar! Knästöden är nog som du säger, bara en vane sak.

Har du ramlat av? När hände det? Måste jag ha missat.
Märkligt att han kastar av så, kanske ha något med eksemet/sommaren att göra?

2012-07-08 @ 20:39:00 / URL: http://barefootangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0