Fantastisk dag

Ja, idag är allt fantastiskt! Guffi är fantasiskt, vädret var det, och speciellt min hovslagare.
 
Jag kom upp på Guffi! JIPPI! Äntligen alltså, och så skönt det kändes. Jag hatar verkligen när jag blir så där nervös och ser framför mig hur han bockar av mig. Jag är egentligen inte rädd för att åka i backen, jag är rädd för att han ska få av mig och att jag aldrig mer kommer upp. För det där är en av de bästa platserna på gjorden, hans rygg. Men jag kom upp tillslut med hjälp av lite äpple och tryggt sällskap från Serstök.
 Vi kom ut på en liten tur i skogen, men den blev kort för det var så himla mycket knott, flugor, myggor, broms och fan och hans moster. Usch, det var verkligen hemskt. Men jag var så glad ändå att jag fick sitta där på ryggen!
 
Sedan kom hovslagaren och vi fikade min mumsiga paj, den blev riktigt bra. Han började sedan med Serstök där hon upptäckte fel efter fel. Osymetriska hovar, lamellrander fulla i skit, upptryckta ballar, röta i strålen och hovväggar som var så konstiga. Det var som en kant runt hela hoven som Serstök har gått på, den var ca 0,5cm hög. Och det var 4 veckor sedan deras gamla hovslagare var där... Så det blev skor fram för henne och det gick utan problem att få på dom. Tur att min hovslagare iallafall vet vad hon sysslar med. Sedan fick Guffi nya skor och allt var lugnt. Han fick så mycket beröm för sina hovar som blivit så fina. Men lika trög på att lyfta på benen som vanligt, stelgubben.
 
Nu blir det kanelbullar och Morden i Midsommer!

Kommentarer
Postat av: Jenny

Det är ju inte så konstigt att man blir lite osäker när man varit med om flygturer innan men gu vad kul att du kom upp igen!

En bra hovslagare är guld värd! Jag är osäker på om jag kommer kunna behålla min när jag flyttar, det beror ju på hur långt bort det nya stället blir sedan, jag är redan längst bort av alla hennes kunder, men har man hittat rätt vill man ju inte byta!

2012-07-04 @ 17:12:48 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se
Postat av: Linda

Ja det är svårt det där med hovslagare, alla säger de då olika, man måste nog gå efter sitt eget hjärta vem man tycker är bra. Härligt med Guffi också att du kom upp, fast jag har missat, kommer du inte upp på honom längre?

Sv: Ja designen är jag väldigt nöjd över:D

2012-07-04 @ 19:27:52 / URL: http://www.mittangsull.blogg.se
Postat av: Alexandra

Så härligt att du kom upp igen!
Vad var det som hade hänt egentligen, har nog inte hängt med. Det var inget fel på sadeln väl?

Serströks hovar lät ju inget vidare, tur att du har en bra hovslagare som kunde kolla hennes med.
Det är verkligen inte lätt detta med hovar, Rák hade ju också osymmetriska och till och med ena benet var skevt pga det. Så hovslagare är verkligen viktigt!

2012-07-06 @ 20:36:10 / URL: http://barefootangel.blogg.se
Postat av: Alexandra

Glömde svara på din kommentar.
Nja, jag vet inte. Finns inte jättemånga har jag för mig, men tycker det är så svårt då det är svårt att veta om man kan lita på personen. Men jag har nog trotts allt tagit ett väldigt bra beslut nu ang sadel. Känns bra iaf :)

2012-07-06 @ 20:37:16 / URL: http://barefootangel.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0