Tårtkalas och tömkörning

Idag fick vi besök i stallet så det fick bli tömkörning igen. Ville inte hålla på att träna uppsittning med så mycket folk runt omkring. Det var en hel familj som Frida och Helen känner som kom. Två döttrar som red storhästar fick prova att rida Serstök, de tyckte hennes trav var lite underlig, men annars gick det bra. Var riktigt varmt och kvavt ut, massor med knott bitvis, så det var riktigt skönt när molnen kom och det blåste lite.
 
Guffi skötte sig riktigt bra, jobbade på fint och på slutet släppte han ganska bra. Han var lite motvillg att vara ifrån Serstök så vi fick bråka lite ibland, men jag vann så det löste sig. Väldigt fin i traven fast han var ganska trött, gick och gäspade stup i ett. Sedan stod vi och myste medans de andra red klart. Han lutade huvudet i min arm en stund. Mysplutt! Besöket tyckte att Guffi verkade väldigt lugn och snäll, han såg snäll ut. Då blir man glad, det är många som säger att han har så snälla ögon och han är ju det.
 
Sedan blev det tårtkalas, även om det blåste en del var det trevligt. Guffi fick en jordgubbe och kaka sedan, han vill ju också ha fika, innan de fick gå ut igen.
 
Imorgon ska jag försöka få till lite ridning om allt går som det ska, och kameran får nog också följa med.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Jag ska tala om att jag tycker storhästtrav är lite underlig, faktiskt ;)

Vad snällt att Guffi också fick smaka på tårtan!

2012-07-02 @ 23:48:37 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0