En snabbvisit

Igår var jag riktigt trött efter jobbet, en liten förkylning håller på att smyga sig på. Guffi hade förstört sitt täcke och sadeln är klar så jag åkte ut en snabbis till stallet ändå. Båda hästarna stod inne och sov, de hade det nog skönt. Smörjde in Guffi och satte på ett helt täcke, dock skitigt, men bättre än trasigt. Så går det när man måste tvätta täcken för hand.

Provade att lägga på sadeln också och den låg mycket bättre, får se sedan när jag sitter i den också. För nu vill jag snart upp på min häst! Tänkte tömköra honom idag och kanske imorgon och sedan får vi se. Han måste få jobba bort lite energi först, också ska vi träna med sadeln lite till också. Nog för att han inte blir särskilt pigg av att vila, men man kan ju vara på den säkra sidan.

Nu ska jag åka iväg och köpa bättre stöttepinnar till min jättetomatplanta och ett nytt eksemtäcke. Visst kan jag laga de gamla men känns ändå bra att ha ett till helt eftersom de två gamla som är trasiga är ganska ihoplappade redan.

Kommentarer
Postat av: Jenny

Huu, avundas inte dig som måste handtvätta :o Men du har i alla fall rätt i att ett helt men skitigt är bättre än ett trasigt.

2012-06-29 @ 23:33:37 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0