Fikasugen?

Igår kväll var jag och Helen ut till hästarna på kvällen efter jobbet. Väldigt skönt väder men ofantligt mycket knott, som tuggade mig i huvudet som vanligt. När vi kom gick vi till Helens mamma pappa som satt ute med katten vid deras utemöbler. Efter en stund kommer Guffi gående i hagen och Helens mamma sa att han brukade alltid göra det när de satt där. Jag stod och åt min middag, en ostmacka. Och Guffi såg så sugen ut så jag gick in till honom och delade med mig som vanligt när det gäller ostmackor.

Jag berättade detta för mamma i kväll när jag ringde till henne, och hon säger: "Tror du inte han tror att dom fikar och vill ha?" Och det var precis min tanke! Jag tror verkligen han fattar att vid sånna där konstiga saker brukar människor sitta när de äter massa gott som självklart Guffi också vill ha. Han gillar nog fika lika mycket som jag.

Vi gick en sväng i skogen och smörjde in dom efteråt. Guffis eksem i svansen har verkligen slagit ut och jag får dränka in det. Täcket han har nu har kardborre vid "svanslappen" så man kan sätta fast den runt svansen, men jag tror det blir varmt och instängt där. Det började ju när jag bytte täcke, så det kan ju vara därför det kommit nu. Så nu tänker jag inte sätta fast det där. När vi släppte ut dom igen stod vi och tittade på dom. Serstök kastade sig mot varenda grässtrå hon hittade, men Guffi gick runt och valde vilka han skulle ta. Han tog nog en tugga medans hon åt upp allt gräs närmast grinden... Sedan sprang de iväg båda två.


Kommentarer
Postat av: amanda

Guffi är så söt! :)

2012-06-17 @ 17:12:36 / URL: http://odinn.blogg.se/
Postat av: Anonym

Haha.. Det är inte som mina hästar som lär sig att de två bunkarna de får mat i är väldigt mumsiga och kommer glatt till grinden när dom ser dem. Söta söta Guffi. Han verkar vara en speciell häst! :)

2012-06-18 @ 06:58:07
Postat av: Jenny

Kan nog stämma att det blir för varm om svanslappen sitter fast runtom, på eksemtäckena jag har med svanskardborre har den aldrig hållits fast, av någon anledning. Hoppas smörjet har en bra inverkan på svanseksemet!

2012-06-18 @ 18:22:11 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0