Gårdagen

Det blev bara en lite promenad i skogen och små pyssel i stallet. Kändes som att det kunde komma åska, men som tur var slapp vi det iallafall. Jag är inte den mest stabila när det åskar, så att försöka träna på uppsitning då är nog ingen bra kombination. Gick direkt från hagen, var ganska mycket knott så han fick ha eksemtäcket på sig. Jag blev blöt om fötterna efter allt regn. Efteråt fick han smaka på nyponpulvret, jag tror inte det var en jättehit, men maten åkte ner ändå. Inte lika fort som vanligt, men tomt var det. Den nya saltstenen hängde jag upp på väggen, får väl se hur det går.

Han har fått mer och mer sår i ansiktet och på skapet det senaste och det kändes som att tjärsalvan inte riktigt hjälpt. Så jag smörjde in med Helosan istället, så att såran kanske kan läka. Annars tycker jag tjärsalvan brukar fungera, men ibland kan det nog vara bra att variera sig för att det ska hjälpa. Det tror jag iallafall. Han såg ut att ha fått krigsmålning, hihi.

När jag hämtade honom i hagen kom han faktiskt emot mig igår med, fast inte hela vägen. Fick ungefär hälften på film, så ni får se! Usch vad töntig man låter själv... Innan jag åkte hemifrån var jag upp på vinden och hämtade det hela nya eksemtäcket och hittade en till huva som jag glömt bort. Tur var det för som ni kanske ser hade han kliat sånder örat på huvan han hade på sig, och den andra i stallet var redan trasig. Jag har iallafall beställt nya till både han och Serstök med nosdel, så de kan matcha varandra.


Kommentarer
Postat av: Alexandra

Promenader är ju trevligt det med :)

Eksem är bra jobbigt, hoppas du hittar någon bra salva som hjälper.



Sv: Haha, ja. Tåget var i tid :)

2012-06-11 @ 21:10:06 / URL: http://barefootangel.blogg.se/
Postat av: Jenny

Hoppas ni blir nöjda med flughuvorna! :)



Han behöver säkert bara lite invänjning på nyponpulvret, man kan ju inte tycka om allt på en gång ;)

2012-06-12 @ 23:32:55 / URL: http://islandstokan.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0