Ledighet

Det är så skönt att vara ledig! Jag uppskattar det mycket mera nu att faktiskt inte jobba på några dagar och få göra vad jag vill då. Annars har jag väldigt ofta tänkt "Äh, jag gör det imorgon istället". Nu ikväll har jag beställt tre nya böcker så jag kan börja läsa igen och för en stund sedan hade jag så tråkigt så jag gick ut på balkongen och har planterat om min paprika och lite andra växter. Sedan började jag rensa bort vissna blommor och blad. I en blomkruka hittade jag svampar, usch. Ganska stora var det också... Tror jag måste köpa lite nya växter för det är lite tomt i vissa fönster. Dessutom behöver jag nya stora krukor för mina jätteväxter har bara plastkrukor just nu eftersom de växt så fort. Nu känner jag mig inte lika uttråkad längre.

Imorgon ska jag försöka åka till Granngården och köpa strumpor, kanske blir någon växt också, och sedan en sväng förbi Glada hästen för de hade någon sorts rea pga Strömsholmstävlingarna och jag tänkte köpa nypon där till Guffi. På eftermiddagen ska vi ut till stallet, då ska jag arbeta från marken med sadel och göra lite som equiterapeuten föreslog.


Kommentarer
Postat av: Mikaela

ÅÅ tipsa här på bloggen sen om blommor. Jag har dödat alla mina när jag varit i Finland. Vad då behöver jag be någon att vattna dom??? Så mina fönster är jätte tomma:(



Sv: jag är oftast själv i stallet. Så det är svårt att få någon att filma:(

2012-06-10 @ 11:39:26 / URL: http://svippostina.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:


RSS 2.0